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Beats Biblionetz - Bücher

Computer Games and New Media Cultures

A Handbook of Digital Games Studies
Buchcover
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iconZusammenfassungen

Computer Games and New Media CulturesDigital gaming is today a significant economic phenomenon as well as being an intrinsic part of a convergent media culture in postmodern societies. Its ubiquity, as well as the sheer volume of hours young people spend gaming, should make it ripe for urgent academic enquiry, yet the subject was a research backwater until the turn of the millennium. Even today, as tens of millions of young people spend their waking hours manipulating avatars and gaming characters on computer screens, the subject is still treated with scepticism in some academic circles. This handbook aims to reflect the relevance and value of studying digital games, now the subject of a growing number of studies, surveys, conferences and publications.
As an overview of the current state of research into digital gaming, the 42 papers included in this handbook focus on the social and cultural relevance of gaming. In doing so, they provide an alternative perspective to one-dimensional studies of gaming, whose agendas do not include cultural factors. The contributions, which range from theoretical approaches to empirical studies, cover various topics including analyses of games themselves, the player-game interaction, and the social context of gaming. In addition, the educational aspects of games and gaming are treated in a discrete section. With material on non-commercial gaming trends such as ‘modding’, and a multinational group of authors from eleven nations, the handbook is a vital publication demonstrating that new media cultures are far more complex and diverse than commonly assumed in a debate dominated by concerns over violent content.
Von Klappentext im Buch Computer Games and New Media Cultures (2012)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
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Jean Piaget

Begriffe
KB IB clear
Avataravatar , Computerspielecomputer game , World of Warcraft
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1945   Nachahmung, Spiel und Traum (Jean Piaget) 1, 5, 7, 1, 5, 3, 10, 3, 7, 8, 2, 2 27423785

iconZitationsgraph

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iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

half-real

Video Games between Real Rules and Fictional Worlds

(Jesper Juul) (2005)

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Computer Games and New Media Cultures: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 5462 kByte)

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Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
Computer Games and New Media Cultures E - - 0 9400727763 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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