/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Emerge One-to-One Laptop Learning Initiative

Final Report
Province of Alberta , local web 
Thumbnail des PDFs

iconZusammenfassungen

Emerge One-to-One Laptop Learning InitiativeThe Emerge One-to-One Laptop Learning Project (Emerge) was established in 2006 by Alberta Education to investigate the efficacy of laptops for teaching and learning in the 21st Century. Alberta Education used a competitive process in 2007 to award three-year grants to 20 jurisdictions, involving 50 schools. Each of the 20 jurisdictional grantees selected a specific target population, or 21st Century Skill set, as a focus for their three-year grant award. Many of the Emerge jurisdictions focused on a common set of 21st Century Skills such as critical thinking, collaboration, global awareness, or information and communication technology (ICT).
The Emerge jurisdictions deployed one-to-one laptop learning at specific grade levels or with specific student populations within their targeted schools. None of the Emerge programs were school-wide deployments. While in some Emerge programs the laptops followed the students (for as long as those students were enrolled in the host school), other jurisdictions made the decision to keep the laptops at specific grade levels, which meant new groups of students in the program each year. Still others had hybrids of the two approaches.
In addition to awarding the jurisdictional grants, Alberta Education established an Emerge Community of Practice (COP) that was facilitated by an annual Summer Institute; bi-annual face-to-face professional development days; periodic professional development webinars; and a virtual site for Emerge communication and online exchanges of information and resources. The three-year project culminates in a final summer institute.
Von Province of Alberta im Buch Emerge One-to-One Laptop Learning Initiative (2010)

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, Lernenlearning, Notebooklaptop, One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing, Systemdenkensystems thinking

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • BYOD in Schools Literature Review 2013 (2013) local web 
  • Elektronische Medien im Unterricht - Eine empirische Studie über neu eingerichtete Notebook-Jahrgänge (1:1-Modelle) in der Sekundarstufe I und II an Braunschweiger Schulen (Inga Niehaus, : Sylvia Brink, Roderich Henrÿ, Kerstin Pohl, Sören Schmidt, Verena Radkau, Friederike Vorwergk) (2014) local web icon
  • Elektronische Medien im Unterricht - Eine empirische Studie über neu eingerichtete Notebook-Jahrgänge (1:1-Modelle) in der Sekundarstufe I und II an Braunschweiger Schulen (Inga Niehaus) (2014) local web 

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Emerge One-to-One Laptop Learning Initiative: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 2226 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.