Beats Biblionetz - Bücher

/ en / Traditional / help

Computer-Based Learning Environments and Problem Solving

Erik De Corte, Marcia C. Linn, , Lieven Verschaffel ,
Buchcover
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Most would agree that the acquisition of problem-solving ability is a primary goal of education. The emergence of the new information technologiesin the last ten years has raised high expectations with respect to the possibilities of the computer as an instructional tool for enhancing students' problem-solving skills. This volume is the first to assemble, review, and discuss the theoretical, methodological, and developmental knowledge relating to this topical issue in a multidisciplinary confrontation of highly recommended experts in cognitive science, computer science, educational technology, and instructional psychology. Contributors describe the most recent results and the most advanced methodological approaches relating to the application of the computer for encouraging knowledge construction, stimulating higher-order thinking and problem solving, and creating powerfullearning environments for pursuing those objectives. The computer applications relate to a variety of content domains and age levels.
Von Klappentext im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Christina L. Allen, John Seely Brown, Jerome S. Bruner, Allan Collins, P. Duguid, Fernando Flores, Jill H. Larkin, Bruno Latour, S. E. Newmann, Herbert Simon, Elliot Soloway, Terry Winograd, Steve Woolgar

Aussagen
KB IB clear
Problemlöseargument: Informatikkenntnisse helfen auch beim Lösen von Problemen ausserhalb der Informatikproblem solving argument: knowledge in computer science fosters problem solving
Problemlösekompetenz ist domänenspezifisch

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, Computercomputer, Denkenthinking, HypermediaHypermedia, Hypertexthypertext, Informatikcomputer science, Informationinformation, Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System, Interaktivitätinteractivity, Kinderchildren, Kognitionswissenschaftcognitive science, LehrerInteacher, LehrerInnen-Bildungteacher training, Lernenlearning, LISP, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Mathematikmathematics, Modellmodel, Pascal (Programmiersprache), Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Programmierenprogramming, Repräsentationstrias, Schuleschool, Simulation, symbolische Repräsentationsymbolic representation
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Child's Talk (Jerome S. Bruner) 3000
1960 local secure The Process of Education (Jerome S. Bruner) 10, 4, 9, 7, 5, 7, 10, 5, 7, 5, 5, 117016112358
1979 local secure Laboratory Life (Bruno Latour, Steve Woolgar) 3, 1, 5, 1, 1, 1, 7, 3, 2, 2, 2, 4814209
1987  local secure Understanding Computers and Cognition (Terry Winograd, Fernando Flores) 8, 5, 8, 8, 5, 7, 13, 9, 20, 44, 20, 158671681587564
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 4, 3, 7, 4, 4, 5, 6, 1, 2, 5, 2, 91191291843
1992Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Erik De Corte, Marcia C. Linn, Heinz Mandl, Lieven Verschaffel) 3, 1, 6, 4, 1, 3, 11, 3, 2, 4, 2, 610676282
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1986 local secure web Learning to program = learning to construct mechanisms and explanations (Elliot Soloway) 2, 2, 3, 2, 1, 1, 5, 1, 1, 3, 2, 4129487
1987 local secure web Why a Diagram is (Sometimes) Worth Ten Thousand Words (Jill H. Larkin, Herbert Simon) 6, 1, 3, 2, 2, 6, 3, 2, 1, 1, 1, 4954400
1989 local secure Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 8, 4, 10, 5, 2, 7, 10, 2, 2, 2, 3, 8961182790
1989 local secure web Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 6, 3, 7, 9, 2, 7, 10, 2, 3, 9, 8, 7601171357
1992Multimedia Learning Environments Designed with Organizing Principles from Non-School Settings (Christina L. Allen) 2, 2, 3, 1, 2, 3, 1, 1, 1, 1, 1, 120151

icondieses Buch  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

icon10 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAugmenting the Discourse of Learning with Computer-Based Learning Environments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1113 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
Computer-Based Learning Environments and Problem SolvingE--13540550488SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.