/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Theory into Practice: How Do We Link?

Anne K. Bednar, D. J. Cunningham, Thomas M. Duffy, J. David Perry
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Jasmina HasanbegovicBednar and her colleagues wish to challenge the concept that the eclectic nature of the field of Instructional System Technology (IST) is necessarily a strength illustrating their argument by reference to the implications of various versions of cognitive science for the field of IST. The authors argue that abstracting concepts and strategies from the theoretical position strips them of their meaning. The designers must develop reflexive awareness of their personal beliefs about the nature of learning and select concepts and strategies from a theoretical basis consistent with their beliefs. In this chapter the authors present at the beginning basic characteristics of the information processing and constructivist viewpoints within cognitive psychology to contrast their implications for instruction and the instructional design process. Finally, they reflect on the implications of the discussion for future directions emphasizing that their instructional methods reflect a theory of learning and a specific epistemology.
Quelle: http://www.elearning-reviews.org/
Von Jasmina Hasanbegovic, erfasst im Biblionetz am 26.11.2004

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
D. K. Andersen, John Seely Brown, Allan Collins, P. J. Feltovich, M. J. Jacobson, S. E. Newmann, L. B. Resnick, R. J. Spiro
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 2, 5, 2, 9, 11, 14, 21, 14, 5, 8, 19, 1911912191954
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1987Learning in School and out (L. B. Resnick) 14000
1988Cognitive flexibility theory Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (D. K. Andersen, P. J. Feltovich, M. J. Jacobson, R. J. Spiro) 1, 2, 3, 1, 3, 1, 2, 2, 4, 5, 4, 513251381
1989 local secure Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 2, 2, 3, 8, 12, 19, 60, 10, 6, 7, 8, 159611152927

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.