/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Digital Natives, Digital Immigrants

Erstpublikation in: On the Horizon (NCB University Press, Vol. 9 No. 5, October 2001)
Publikationsdatum:
Zu finden in: The Digital Divide, 2011  local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Marc PrenskyIn Digital Natives, Digital Immigrants: Part I, I discussed how the differences between our Digital Native students and their Digital Immigrant teachers lie at the root of a great many of today’s educational problems. I suggested that Digital Natives’ brains are likely physically different as a result of the digital input they received growing up. And I submitted that learning via digital games is one good way to reach Digital Natives in their "native language."
Von Marc Prensky im Text Do They Really Think Differently? (2001)
Neil SelwynThe technologist Marc Prensky, for one, has spent much time detailing what he sees as the technology-induced capacity of young people to 'think and process information fundamentally clifferently from their predecessors' (2001, p. l). These claims are grounded in an emerging body of scientific evidence that suggests that young people's working memory and perceptual learning can be enhanced through engagement with digital technologies (see Small and Vorgon 2008). It is argued, for example, that cognitive and neurological benefits are evident in the ease with which childrcn and young people are able to learn at high speed, makc serendipitous conncctions, process visual and dynamic information and learn through digitally-based play and interactions (Prensky 200l). As Prensky (2008, n.p.) speculates, 'within the working lives ofour students, tcchnology will become a billion times more powerful, likely more powerful than the human brain'.
Von Neil Selwyn im Buch Schools and Schooling in the Digital Age (2010) im Text Revisiting the Promise of Digital Technology and Schools auf Seite  15

iconDieser Text erwähnt ...

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitate aus diesem Text

Marc PrenskyThe single biggest problem facing education today is that our Digital Immigrant instructors, who speak an outdated language (that of the pre-digital age), are struggling to teach a population that speaks an entirely new language.
von Marc Prensky im Text Digital Natives, Digital Immigrants (2001)

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

icon141 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Digital Natives, Digital Immigrants: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 40 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es wird häufig von anderen Objekten im Biblionetz zitiert.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.