/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Digital Natives, Digital Immigrants

Erstpublikation in: On the Horizon (NCB University Press, Vol. 9 No. 5, October 2001)
Publikationsdatum:
Zu finden in: The Digital Divide, 2011    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Marc PrenskyIn Digital Natives, Digital Immigrants: Part I, I discussed how the differences between our Digital Native students and their Digital Immigrant teachers lie at the root of a great many of today’s educational problems. I suggested that Digital Natives’ brains are likely physically different as a result of the digital input they received growing up. And I submitted that learning via digital games is one good way to reach Digital Natives in their "native language."
Von Marc Prensky im Text Do They Really Think Differently? (2001)
Neil SelwynThe technologist Marc Prensky, for one, has spent much time detailing what he sees as the technology-induced capacity of young people to 'think and process information fundamentally clifferently from their predecessors' (2001, p. l). These claims are grounded in an emerging body of scientific evidence that suggests that young people's working memory and perceptual learning can be enhanced through engagement with digital technologies (see Small and Vorgon 2008). It is argued, for example, that cognitive and neurological benefits are evident in the ease with which childrcn and young people are able to learn at high speed, makc serendipitous conncctions, process visual and dynamic information and learn through digitally-based play and interactions (Prensky 200l). As Prensky (2008, n.p.) speculates, 'within the working lives ofour students, tcchnology will become a billion times more powerful, likely more powerful than the human brain'.
Von Neil Selwyn im Buch Schools and Schooling in the Digital Age (2010) im Text Revisiting the Promise of Digital Technology and Schools auf Seite 15

iconDieser Text erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Digital ImmigrantsDigital Immigrants, Digital NativesDigital Natives, E-Maile-mail, Fernsehentelevision, Instant MessagingInstant Messaging, Internetinternet, LehrerInteacher

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitate aus diesem Text

Marc PrenskyThe single biggest problem facing education today is that our Digital Immigrant instructors, who speak an outdated language (that of the pre-digital age), are struggling to teach a population that speaks an entirely new language.
von Marc Prensky im Text Digital Natives, Digital Immigrants (2001)

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Digital Natives, Digital Immigrants: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 40 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen Text 1437637863251732024341253134334532232111326195221323382547152410212353732393523325233
Verweise von diesem Text 9
Webzugriffe auf diesen Text 
2005200620072008200920102011201220132014201520162017