/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

WikiTrails

Augmenting Wiki Structure for Collaborative Interdisciplinary Learning
Silvan Reinhold
Zu finden in: WikiSym 2006, 2006
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Wikis are currently in high demand in a large variety of fields, due to their simplicity and flexible nature. Documentation, reporting, project management, online glossaries and dictionaries, discussion groups, or information systems are just a few examples of possible Wiki applications. Their popularity has also begun drawing the attention of teachers and educators, who realize that Wikis facilitate collaborative finding, shaping, and sharing of knowledge, as well as communications, all of which are essential properties in an educational context. In order to leverage the possibilities that Wiki systems offer for didactic and interdisciplinary scenarios, this paper examines how Wiki functionality can be extended in order to better suit the requirements posed by such environments and their participants. A concept is suggested that allows building context and structure around the content and existing information organization, using trails, or paths, through the Wiki content. These can either be manually added by teachers and tutors, or inferred automatically through an integrated tracking mechanism that makes use of the implicit navigational information left behind by the users as they browse the Wiki. Finally, an actual implementation of the concept is presented and discussed, followed by an outlook on future developments and possible uses.
Von Silvan Reinhold im Konferenz-Band WikiSym 2006 (2006) im Text WikiTrails

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Axel Bruns, Ward Cunningham, Beat Döbeli Honegger, Mark Guzdial, Sal Humphreys, Daniel Jonietz, Bo Leuf

Begriffe
KB IB clear
Didaktikdidactics, Systemik, Visualisierungvisualization, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    The Wiki Way (Bo Leuf, Ward Cunningham) 10, 16, 12, 9, 9, 11, 11, 10, 9, 7, 16, 1610754163555
2005DeLFI 200520, 31, 22, 24, 33, 32, 22, 19, 27, 21, 22, 4229187422751
2005  Praxisband INFOS 2005 (Holger Roland) 1, 3, 2, 5, 7, 4, 5, 4, 2, 3, 2, 62316748
2005  WikiSym 20056, 10, 5, 11, 17, 11, 8, 9, 9, 9, 11, 307861301419
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004   Use of Collaborative Multimedia in Computer Science Classes (Mark Guzdial) 3, 1, 3, 1, 4, 2, 2, 2, 1, 2, 2, 64126853
2005    Ein Wiki als Lernumgebung? (Daniel Jonietz) 2, 5, 3, 8, 5, 6, 7, 3, 4, 10, 9, 121532121360
2005Einsatz eines Wikis als Lernumgebung (Daniel Jonietz) 1, 2, 3, 4, 2, 2, 1, 1, 1, 4, 2, 63106608
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 7, 9, 5, 8, 9, 12, 8, 6, 7, 14, 9, 122614121093
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 5, 4, 3, 3, 5, 5, 4, 2, 6, 4, 6, 83298718

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW WikiTrails: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 204 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 133332345
Verweise von diesem Konferenz-Paper 321
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 
200620072008200920102011201220132014201520162017