/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Ideal and Real Systems

A study of notions of control in undergraduates who design robots
Zu finden in: Constructionism in Practice, 1996  
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. KafaiMitchel ResnickIn the final chapter, "Ideal and Real Systems," Fred Martin probes students' thinking about systems in the context of a robot-design competition that he helped designed for MIT undergraduates. Martin analyzes how and why undergraduates have trouble developing effective strategies for controlling their robots. He shows that students tend to build robots that will perform properly only under ideal conditions, not in the "messiness" of the real world. Martin calls for a change in undergraduate engineering education, arguing that the standard engineering curriculum encourages design strategies that are not appropriate for many real-world technological systems.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction
Constructionism in PracticeIn the MIT LEGO Robot Design Competition, students build robots that interact with their environment in the contest playing field, the game objects, and the opponent robot or robots - in particular ways. The robots thus become part of a complex system of interactions that define their existence. In this paper I explore the biases that students bring to the task of designing their robots. Of particular interest is students' recurring inclination to build robots that will perform properly only under ideal conditions. Students repeatedly build robots that are not well-equipped to deal with the exigencies of the real world, but rather with the specifications of an idealized, abstracted world - a world that the robot designers would like to believe is a close representation of reality, but is not. This result points to limitations in the set of ideas about technological systems and methods that comprise the core of the engineering curriculum. What surprises many participants is that these ideas do not map well to the challenge of designing a robot to play in one of our contests.
Von Fred Martin im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Ideal and Real Systems

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Designdesign, Hochschulehigher education institution, LEGO Mindstorms, MIT, Simulation, Systemsystem

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Universität

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Ideal and Real Systems: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 221 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.