/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project

G. Trentin
Erstpublikation in: Journal of Computer Assisted Learning
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

One critical issue arising in the educational use of collaborative learning concerns the teacher’s difficulty in evaluating the contribution and participation of each student in group-work. This article aims to illustrate and discuss a methodology that enables evaluation of the collaborative learning process based on co-writing in a wiki environment. After considering the effectiveness of co-writing as a strategy of collaborative learning, the article will highlight issues regarding methods for evaluating each student’s contribution to the collaborative process and to the group’s overall action.Asolution will be proposed to address the problem. It is based upon the elaboration of information traced automatically by wiki, employing survey grids and formulae developed ad hoc to calculate participation and contribution indexes. These tools will be illustrated together with their application in two university courses. Results demonstrate the added value given by the proposed approach to the evaluation process of co-writing. However, these findings also highlight critical issues and some possible remedies for the lack of specific wiki functions to automatically extract information required for quantitative analysis of the actions taken by members of the learning group.
Von G. Trentin im Text Using a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project (2008)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Bryan Alexander, Axel Bruns, Joseph T. Chao, Sal Humphreys, Michele Notari, Kevin R. Parker, L. B. Resnick, Gerry Stahl

Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, Gruppenarbeitgroup work, Kollaboratives Schreibencollaborative writing, Lernenlearning, peer reviewpeer review, Schreibenwriting, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 2, 5, 2, 9, 11, 14, 21, 14, 5, 8, 19, 1911912191954
2005  WikiSym 20055, 8, 11, 12, 12, 16, 17, 12, 16, 8, 7, 166962161808
2006Digital Game-Based Learning2, 2, 2, 8, 2, 3, 4, 5, 5, 6, 2, 717157743
2006 local secure Group Cognition (Gerry Stahl) 1, 1, 2, 6, 4, 8, 14, 9, 4, 4, 2, 11172811702
2006WikiSym 20065, 6, 8, 8, 16, 14, 10, 11, 8, 19, 15, 2048122201807
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local secure web Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 2, 7, 12, 12, 5, 7, 6, 5, 6, 8, 5, 1330913887
2006 local secure web Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning? (Bryan Alexander) 2, 1, 1, 3, 1, 4, 2, 2, 1, 3, 3, 4714287
2006How to use a wiki in education (Michele Notari) 12200
2007 local secure web Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) 6, 9, 8, 12, 6, 6, 11, 5, 6, 13, 3, 13162613735

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalUsing a wiki to evaluate individual contribution to a collaborative learning project: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 285 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.