/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products

David Guralnick
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this paper I describe two examples of m-learning designs that go well beyond the idea of refitting existing e-learning products and methods to a small screen. In the following sections, I will illustrate how these designs make use of the learner’s environmental context, and then will propose a set of contextual factors designers should take into account when designing m-learning products.
Von David Guralnick in der Zeitschrift International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) (2008) im Text The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products
As mobile devices, such as PDAs, iPods, and mobile phones become more common, corporations are turning to mobile learning to improve employee performance. Today’s m-learning designers often tend to borrow design ideas from their e-learning experience; many designs attempt to re-fit e-learning methods—even e-learning products—to a small screen. I suggest here that designers would be better served by considering the entire context in which learners will use a particular m-learning program. In this paper I describe two examples of m-learning designs that go well beyond the idea of refitting e-learning to a small screen and illustrate how these designs make use of the learner’s environmental context. Finally, I propose a set of contextual factors designers should consider when designing m-learning products.
Von David Guralnick in der Zeitschrift International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM) (2008) im Text The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products

iconDieser Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jakob Nielsen, Donald A. Norman

Begriffe
KB IB clear
Designdesign, E-LearningE-Learning, Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1988  local secure The Design of Everyday Things (Donald A. Norman) 7, 2, 3, 10, 8, 19, 19, 19, 17, 15, 12, 186820185246
1994  local secure Usability Engineering (Jakob Nielsen) 1, 2, 4, 6, 6, 12, 10, 14, 24, 15, 14, 263044265476

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Importance of the Learner’s Environmental Context in the Design of M-Learning Products: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 217 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.