/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Use of Handwriting Input in Writing Instruction for Japanese Language

Reiko Itoh
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006Learning 2,000 kanji, Sino-Japanese characters, and retaining knowledge about them is the most challenging part of Japanese-language acquisition. Since Japanese-language instruction places strict emphasis on stroke order in kanji writing, learning to write them correctly becomes a complex task. Thus, instructors need to make the learning process for students less burdensome. However, current trend in Japanese pedagogy overemphasizes oral and aural skills that writing instruction is neglected or left to self-study.
By using pen-based computer, instructors can create video clips to show how to write kanji. Students can watch them as many times as they want and whenever they want. Handwriting input also allows instructors to view how students write kanji anytime they want, not just during class hour.
Use of pen-based computer was experimented over two semesters at a university-level institution with twenty-three students in elementary to intermediate Japanese-language courses. Students learned how to write kanji in class and then continued to practice writing as a homework assignment. Feedback from students revealed: 1) viewing video clips motivated students and encouraged them to pay attention to stroke order because it was more intuitive; 2) the instructor’s monitoring obliged students to be more careful with stroke order when practice writing.
Von Reiko Itoh im Konferenz-Band The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (2006) im Text Use of Handwriting Input in Writing Instruction for Japanese Language

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Schrift, Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DyKnow

iconTagcloud

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.