/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Competences for the knowledge society

Diese Seite wurde seit 15 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Guntram GeserEducational policies increasingly emphasise innovation and organisational change of educational institutions that are considered necessary to better align education and lifelong learning with the requirements of the knowledge society. However, new educational approaches are not easily found and their implementation will be difficult if they require considerable transformations of current educational frameworks and practices.
What has been achieved so far is a better definition of key competences that are considered to be of importance for successful participation in the knowledge society. Much less consolidated is the understanding of how such competences should preferably be developed in learning processes.
OLCOS thinks that priority must be given to open educational practices that involve students in active, constructive engagement with content, tools and services in the learning process, and promote learners’ self-management, creativity and working in teams. Furthermore, this chapter introduces the idea of value chains of open educational content which emerge when teachers and students re-use available content and make enriched and/or additional material (e.g. use cases, experiences, lessons learned, etc.) available again to a larger community of practice.
Such an understanding of educational content differs considerably from the currently still dominant concept of educational content as “canned products” that are to be delivered by a few educational providers (e.g. educational publishers or repositories) to teachers and learners. However, we think that particularly in the context of Open Educational Resources it is essential to explore other models of content creation, sharing and re-use.
Von Guntram Geser im Buch Open Educational Practices and Resources (2007) im Text Competences for the knowledge society

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Art Kleiner, Charlotte Roberts, Richard Ross, Peter M. Senge, Bryan Smith

Fragen
KB IB clear
Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?

Aussagen
KB IB clear
Jede neue Technologie wird anfänglich zur Imitation von Bisherigem verwendet.In the beginning every technology is used to imitate the old style

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, ContentContent, CopyrightCopyright, DESECO, Innovationinnovation, Kompetenzcompetence, Lebenslanges Lernenlifelong learning, Lernenlearning, Open Educational Resources (OER)Open Educational Resources
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990  local  The Fifth Discipline (Peter M. Senge) 4, 12, 1, 3, 11, 1, 4, 1, 7, 5, 4, 6716664688
1994  local  The Fifth Discipline Fieldbook (Peter M. Senge, Art Kleiner, Bryan Smith, Charlotte Roberts, Richard Ross) 12, 1, 9, 1, 3, 12, 1, 4, 3, 4, 3, 6212461796

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.