/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Evolving Educational Pedagogy in Developing Nations

Barry Kort, Rob Reilly
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The developing countries of the world face many major social challenges, among these challenges is education. It seems that the tendency would be to merely transport current educational pedagogy to these developing nations. But the existing pedagogy primarily fosters the development of ruled-based thinking, which will not suffice given the demands of the current day. Thus a new model for education is in order; one that will address the need: for life-long learning, for learning-how-to- learn, for being able to apply knowledge to unfamiliar circumstances. Developing nations, as many nations of the world do, need new educational pedagogies to foster change to meet new challenges. However developing nations need more than this, they need build, not just rebuild the infrastructure. This creates a situation where bold ideas need to be spawned as old ideas, in many cases, do not exist. Thus in developing nations there is a unique opportunity to: a. build an infrastructure from the ground up, and, b. deploy a novel educational pedagogy without having to confront a well established, well entrenched, infrastructure. This paper offers a novel metamodel for education, which goes beyond the development of rule-based thinkers, to evolve model-based reasoning skills an a model for focusing the intent of education itself. Taken together these two aspects of our novel model for education will provide a new basis for education and for the development of deep reasoning skills within various curricular areas, which will provide the needed tools for those who will confront the coming global village and live in the global community.
Von Barry Kort, Rob Reilly im Text Evolving Educational Pedagogy in Developing Nations

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Mihaly Csikszentmihalyi, Daniel Goleman, Seymour Papert, Jean Piaget
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Emotionale Intelligenz (Daniel Goleman) 6, 5, 13, 1, 1, 5, 4, 2, 4, 4, 4, 834987482
1936   Das Erwachen der Intelligenz beim Kinde (Jean Piaget) 8, 17, 1, 11, 11, 1, 6, 1, 4, 5, 5, 7394376412
1990 local  Flow (Mihaly Csikszentmihalyi) 66200
1993  local  Revolution des Lernens (Seymour Papert) 13, 17, 3, 14, 18, 8, 8, 7, 7, 9, 13, 1584176158720

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Evolving Educational Pedagogy in Developing Nations: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 36 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.