Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Sustaining Informatics Education by Contests

Valentina Dagienė
Zu finden in: Teaching Fundamental Concepts of Informatics (Seite 1 bis 12), 2010 local secure web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Three decades ago high school computing was highly consistent with academic and professional world. This consistency was destroyed when school curricula began to emphasize information and communication technology skills at the expense of computer science. Recently many countries began to think how to re-establish informatics education in schools and how to attract pupils to choose optional modules related to computer science. Although informatics is not taught as a discipline in many countries, pupils are invited to participate in different contests on informatics organized all over the world. When pupils get interested in programming contests, they are looking for training and gain some informatics education. Contests are exceptionally valuable for motivating and involving pupils in computer science. The current paper discusses the contests and olympiads in informatics arranged internationally and continuously. The main attention is paid to the model of International Olympiad in Informatics and International Contest on Informatics and Computer Fluency (named Bebras in Lithuanian, or Beaver in English).
Von Valentina Dagienė im Konferenz-Band Teaching Fundamental Concepts of Informatics (2010) im Text Sustaining Informatics Education by Contests

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Roger Boyle, Martyn Clark, Klaus Haefner, Juraj Hromkovic, Richard E. Mayer, Peter Micheuz, Anton Reiter

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, Programmierenprogramming, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982  local secure Die neue Bildungskrise (Klaus Haefner) 14, 11, 13, 11, 17, 12, 26, 32, 22, 21, 22, 42103206424118
1992Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Erik De Corte, Marcia C. Linn, Heinz Mandl, Lieven Verschaffel) 4, 1, 3, 11, 3, 2, 4, 2, 6, 11, 15, 26106726334
2005  From Computer Literacy to Informatics Fundamentals (Roland Mittermeir) 7, 5, 6, 8, 6, 10, 7, 7, 13, 10, 24, 4017207401924
2006Informatics Education - The Bridge between Using and Understanding Computers (Roland Mittermeir) 9, 3, 2, 11, 7, 3, 5, 7, 11, 12, 19, 3117169311042
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1992Teaching for Transfer of Problem-Solving Skills to Computer Programming (Richard E. Mayer) 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 312242
2005 local secure web Incorporation of Informatics in Austrian Education (Anton Reiter) 31600
2005 local secure web 20 Years of Computers and Informatics in Austria’s Secondary Academic Schools (Peter Micheuz) 7, 1, 2, 5, 1, 2, 1, 1, 5, 5, 4, 2021220430
2006 local secure web Contributing to General Education by Teaching Informatics (Juraj Hromkovic) 3, 2, 7, 4, 3, 1, 2, 2, 2, 4, 6, 63236303
2006 local secure web Computer Science in English High Schools (Martyn Clark, Roger Boyle) 1, 1, 2, 2, 1, 3, 2, 3, 2, 3, 6, 101610188

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Sustaining Informatics Education by Contests: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 130 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-01-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.