/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Teaching CS unplugged in the high school (with limited success)

Yvon Feaster, Luke Segars, Sally K. Wahba, Jason O. Hallstrom
Publikationsdatum:
Zu finden in: ITiCSE 2011 (Seite 248 bis 252), 2011
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

CS Unplugged is a set of active learning activities designed to introduce fundamental computer science principles without the use of computers. The program has gained significant momentum in recent years, with proponents citing deep engagement and enjoyment benefits. With these benefits in mind, we initiated a one-year outreach program involving a local high school, using the CS Unplugged program as the foundation. To our disappointment, the results were at odds with our enthusiasm --- significantly. In this paper, we describe our approach to adapting the CS Unplugged materials for use at the high school level, present our experiences teaching it, and summarize the results of our evaluation.
Von Yvon Feaster, Luke Segars, Sally K. Wahba, Jason O. Hallstrom im Konferenz-Band ITiCSE 2011 im Text Teaching CS unplugged in the high school (with limited success) (2011)
We have shown that the CS Unplugged program we presented had, on average, no impact on student attitudes toward computer science or their perceived content understanding. We believe there are several causes for this result. First, based on our experience with presenting CS Unplugged activities to other groups, we believe high school students do not find kinesthetic activities of this kind as exciting as middle or elementary school students, such as the groups participating in [6–8]. Although we attempted to modify the activities to be more suitable for high school participants, we observed that these students seemed less motivated to participate than we had hoped. Second, the selected students were already in a computer science programming class. We felt they would be more interested in the activities. However, after reviewing the data and reflecting on our experiences with these students, we believe most of the students perceived themselves as “experienced programmers”and so may have been less interested in spending time learning these concepts. Last, most successful CS Unplugged-based programs were either summer workshops or after school programs. Participants in these programs tend to be self-selected, with a strong pre-existing interest.
Von Yvon Feaster, Luke Segars, Sally K. Wahba, Jason O. Hallstrom im Konferenz-Band ITiCSE 2011 im Text Teaching CS unplugged in the high school (with limited success) (2011)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Teaching CS unplugged in the high school (with limited success): Artikel als Volltext (lokal: PDF, 456 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.