/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT?

Niki Davis
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis chapter takes an instrumental perspective with the goal of empowering teachers and other leaders with an understanding of the ecology of educational renewal with IT. The diversity of factors that impact a teacher´s adoption of IT are envisioned in layers that frame perspectives of the classroom as nested within the school, local area, region, and the global biosphere of education. Theoretical models are used to explain the multi-staged processes and illustrated with research. For example, models of the adoption of IT in a classroom emphasize each teacher´s ownership of the innovation process. In addition, simultaneous renewal of teacher education and K-12 schools involves overlapping ecologies in multiple organizations, leading to additional challenges for teacher learning with IT in preservice teacher education. The chapter concludes with a recommendation to incorporate ecological perspectives in the design and reporting of research in this area.
Von Niki Davis im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT?

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW How May Teacher Learning Be Promoted for Educational Renewal with IT?: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 311 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.