/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Analyzing Collaborative Interactions with Data Mining Methods for the Benefit of Learning

Peter Reimann, Kalina Yacef, Judy Kay
Zu finden in: Analyzing Interactions in CSCL (Seite 161 bis 185), 2010 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Analyzing Interactions in CSCLIn this paper, we attempt to relate types of change processes that are prevalent in groups to types of models that might be employed to represent these processes. Following McGrath´s analysis of the nature of change processes in groups and teams, we distinguish between development, adaptation, group activity, and learning. We argue that for the case where groups act as activity systems (i.e., attempt to achieve common goals in a co-ordinated manner involving planning and division of labour), the notion of a group process needs to take into account multiple types of causality and requires a holistic formal representation. Minimally, a process needs to be conceived on the level of patterns of sequences, but in many cases discrete event model formalisms might be more appropriate. We then survey various methods for process analysis with the goal to find formalization types that are suitable to model change processes that occur in activity systems. Two types of event-based process analysis are discussed in more depth: the first one works with the view of a process as a sequence pattern, and the second one sees a process as an even more holistic and designed structure: a discrete event model. For both cases, we provide examples for event-based computational methods that proved useful in analyzing typical CSCL log files, such as those resulting from asynchronous interactions (we focus on wikis), the those resulting from synchronous interactions (we focus on chats).
Von Peter Reimann, Kalina Yacef, Judy Kay im Buch Analyzing Interactions in CSCL (2010) im Text Analyzing Collaborative Interactions with Data Mining Methods for the Benefit of Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Analyzing Collaborative Interactions with Data Mining Methods for the Benefit of Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1837 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.