/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Framework for Assessment of Student Project Groups On-Line and Off-Line

Gahgene Gweon, Soojin Jun, Joonhwan Lee, Susan Finger, Carolyn Penstein Rosé
Zu finden in: Analyzing Interactions in CSCL (Seite 293 bis 317), 2010 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Analyzing Interactions in CSCLAssessment of difficulties within group processes, especially through automatic means, is a problem of great interest to the broader CSCL community. Group difficulties can be revealed through interaction processes that occur during group work. Whether these patterns are encoded in speech recorded from face-to-face interactions or in text from on-line interactions, the language communication that flows between group members is an important key to understanding how better to support group functions and therefore be in a better position to design effective group learning environments. With the capability of monitoring and then influencing group processes when problems are detected, it is possible to intervene in order to facilitate the accomplishment of a higher quality product. In this chapter we address this research problem of monitoring group work processes in a context where project course instructors are making assessments of student group work. Thus, our purpose is to support those instructors in their task. We describe the mixed methods approach that we took, which combines both an interview study and a classroom study. Three research questions are answered: (1) What do instructors want to know about their student groups? (2) Is the desired information observable, and can it be reliably tracked by human annotators? (3) Can the desired information be automatically tracked using machine learning techniques to produce a summary report that instructors can use? Based on interviews with nine instructors, we identified five process assessment categories with subcategories at the group and individual level: namely, goal setting, group and individual progress, knowledge contribution, participation, and teamwork. We verified that these assessment categories can be reliably coded during group meetings with a reliability of r  =  0.80 at the group level and r  =  0.64 at the individual level using carefully constructed human assessment instruments. We present work in progress towards automation of this assessment framework.
Von Gahgene Gweon, Soojin Jun, Joonhwan Lee, Susan Finger, Carolyn Penstein Rosé im Buch Analyzing Interactions in CSCL (2010) im Text A Framework for Assessment of Student Project Groups On-Line and Off-Line

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Lernenlearning , machine learning

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A Framework for Assessment of Student Project Groups On-Line and Off-Line: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 1778 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.