/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computer Science in Secondary Schools in the UK: Ways to Empower Teachers

Sue Sentance, Mark Dorling, Adam McNicol
Diese Seite wurde seit mehr als 11 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Sue Sentance

The recent move towards more Computer Science in school in the UK has obvious implications for teacher education, both for in-service and pre-service teachers. In England and other parts of the UK we have seen an unprecedented rate of change in the way that curricula are changing from a focus on learning to use software applications to the introduction of Computer Science throughout primary and secondary schools. In this paper we describe some of the challenges that we have faced, the progress made in the integration of CS, and the support provided for teachers in their professional development. Current developments seek to support teachers with varying needs in a holistic way and we propose a transformational model of professional development [1] for CS, both for in-service teachers as well as forming the basis of new teacher training programmes.

Von Sue Sentance, Mark Dorling, Adam McNicol im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text Computer Science in Secondary Schools in the UK: Ways to Empower Teachers

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconTagcloud

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.