/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

«Archaeology of Information» in the Primary School

Diana Bitto, Claudio Mirolo
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages

Informatics education at the lower school levels is customarily interpreted as dexterity with the ICTs. However, in our view the importance of such operational abilities has been overstated, whereas the underlying learning objectives and the actual impact on children´s intellectual development are still to be clarified. In this paper we consider a different educational perspective, whose primary aim is to provide children with appropriate mental scaffolding for computer science concepts and methodologies, many of which will be learned only later. Rather than exposing the pupils to a broad span of computing ideas, we essentially focus on representational codes and their potential to disclose new information by simple formal manipulations. Our approach is inspired by the early historical developments of ideas and tools, that allows us: (i) to propose engaging tasks within a background portrayed in the narrative register; (ii) to draw links with the topics of the specific history and mathematics syllabi; (iii) to reflect, at a meta-level, on the cognitive demands of relevant cultural achievements and on their pedagogical implications. After outlining our experience with pupils aged 6 and 9-10, we will briefly discuss children´s subjective perception and feedback, in particular as to the retention of the material learned.

Von Diana Bitto, Claudio Mirolo im Konferenz-Band Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (2013) im Text «Archaeology of Information» in the Primary School

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.