Zusammenfassungen
For many years, researchers have searched for the factors affecting the use of computers in the classroom. In studying the antecedents of educational computer use, many studies adopt a rather limited view because only technology-related variables, such as attitudes to computers and computer experience were taken into account. The present study centres on teachers’ educational beliefs (constructivist beliefs, traditional beliefs) as antecedent of computer use, while controlling for the impact of technology-related variables (computer experience, general computer attitudes) and demographical variables (sex, age). In order to identify differences in determinants of computer use in the classroom, multilevel modelling was used (N = 525). For measuring primary teachers’ use of computers to support the leaching or learning process a modified version of the ‘Class Use of Computers’ scale of van Braak et al. [van Braak, J., Tondeur, J., & Valcke, M. (2004). Explaining different types of computer use among primary school teachers. European Journal of Psychology of Education, 19(4), 407–422] was used. The present article supports the hypothesis that teacher beliefs are significant determinants in explaining why teachers adopt computers in the classroom. Next to the impact of computer experience, general computer attitudes and gender, the results show a positive effect of constructivist beliefs on the classroom use of computers. Traditional beliefs have a negative impact on the classroom use of computers.
Von R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke im Text The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Jerome S. Bruner, Thomas M. Duffy, Peggy A. Ertmer, David H. Jonassen, L. Shulman, Ed Smeets | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht ... 
Tagcloud
Zitationsgraph
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)
9 Erwähnungen 
- Teacher Technology Change - How Knowledge, Confidence, Beliefs, and Culture Intersect (Peggy A. Ertmer, Anne T. Ottenbreit-Leftwich) (2010)
- Bildung und Schule auf dem Weg in die Wissensgesellschaft (Birgit Eickelmann) (2010)
- Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration (Shih-Hsiung Liu) (2011)
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- Hemmende und förderliche Faktoren des Einsatzes digitaler Medien im Unterricht - Empirische Befunde und forschungsmethodische Probleme (Dominik Petko)
- Hemmende und förderliche Faktoren des Einsatzes digitaler Medien im Unterricht - Empirische Befunde und forschungsmethodische Probleme (Dominik Petko)
- Teachers’ pedagogical beliefs and their use of digital media in classrooms - Sharpening the focus of the ‘will, skill, tool’ model and integrating teachers’ constructivist orientations (Dominik Petko) (2011)
- Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education? (Kristof De Witte, Nicky Rogge) (2014)
- Schweiz First Findings - Internationale Computer- und Informationskompetenzstudie (ICILS 2013) - Vorläufiger Bericht: Erste Fassung (Konsortium icils.ch) (2014)
- journal für schulentwicklung 3/2017 - Digitale Medien in Schule und Unterricht - Herausforderungen für die Schulentwicklung (2017)
- Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien - Neue Potenziale zur Gestaltung schülerorientierter Lehr- und Lernumgebungen (Dominik Petko, Regina Schmid, Christine Pauli, Rita Stebler, Kurt Reusser)
- Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien - Neue Potenziale zur Gestaltung schülerorientierter Lehr- und Lernumgebungen (Dominik Petko, Regina Schmid, Christine Pauli, Rita Stebler, Kurt Reusser)
- The Interplay of School Readiness and Teacher Readiness for Educational Technology Integration - A Structural Equation Model (Dominik Petko, Doreen Prasse, Andrea Cantieni) (2018)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Biblionetz-History 
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
Inbound: 000009
Outbound: 000014
Besucher (09.19): 000005 *
Besucher Total : 000201 *
Erster Eintrag :20.06.2014
Letzter Eintrag :11.10.2019
HTML-File: 11.10.2019
(c) beat.doebe.li 1996-2019 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Mail: bibliothekar@doebe.li Die offizielle und stabile Adresse lautet https://beat.doebe.li/bibliothek/t16671.html
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.
*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste)