/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Collaborative Learning of Translation

The Case of TransWiki in Macao
Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari
Erstpublikation in: OpenSym ’14, August 27-29 2014, Berlin, Germany
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Michele NotariPedagogy has undergone a paradigm shift since the focus changed from uni-directional transmission to collaborative construction of knowledge. The social constructivist approach calls for pedagogy to facilitate interaction between learners involved in collaborative problem solving of real life tasks. This paper describes a wikibased implementation of this approach (TransWiki) in the learning of translation. The paper examines issues that arise both from the perspective of the learner/user and the pedagogue and discusses solutions supported by the customization of the wiki system. User surveys and a case study indicate that the platform for collaboration is generally well received, but there is marked ambivalence with regard to the advantages of asynchronous collaboration through TransWiki over real-time face-to-face discussions. From the perspective of the instructor, the platform is seen as enabling scaffolding and providing a wealth of data that could inform pedagogy.
Von Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari im Text Collaborative Learning of Translation

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Brad Belbas, Carl Bereiter, Axel Bruns, Sharon Clark, Mary Cossarin, Beat Döbeli Honegger, Christine Greenhow, Sarah Guth, Sal Humphreys, Andreas Lund, Michele Notari, Xavier de Pedro Puente, Jim Rudolph, Marlene Scardamalia, Sonja Schär, Martin Schellenberg, Linda Schwartz, Ole Smordal

Begriffe
KB IB clear
Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning, Paradigmaparadigm, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 3, 2, 3, 4, 2, 5, 8, 1, 4, 2, 5, 10995010981
2005  WikiSym 20056, 10, 5, 11, 17, 11, 8, 9, 9, 9, 11, 307861301419
2006WikiSym 20066, 8, 6, 9, 8, 14, 12, 5, 11, 10, 7, 1665121161440
2007International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 21, 2, 3, 3, 4, 4, 6, 4, 4, 1, 2, 43314253
2007WikiSym 20077, 8, 2, 5, 8, 9, 2, 6, 8, 7, 12, 1643141161078
2012Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) 2, 2, 9, 7, 7, 12, 4, 2, 5, 9, 8, 1067010559
2012   Technology enhanced collaborative learning in projects (Michele Notari) 8, 12, 5, 9, 9, 16, 9, 6, 5, 8, 7, 14512914696
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994    Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 1, 6, 3, 2, 5, 9, 3, 3, 4, 2, 3, 850781262
2004    Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 1, 4, 2, 5, 6, 6, 1, 2, 3, 5, 6, 12181312778
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 7, 9, 5, 8, 9, 12, 8, 6, 7, 14, 9, 122614121093
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 5, 4, 3, 3, 5, 5, 4, 2, 6, 4, 6, 83298718
2006   Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 3, 4, 2, 1, 1, 6, 1, 2, 3, 2, 2, 415174603
2007Using activity-oriented design methods to study collaborative knowledge-building in e-learning courses within higher education (Christine Greenhow, Brad Belbas) 1100
2007    Building Collaborative Capacities in Learners (Axel Bruns, Sal Humphreys) 3, 3, 1, 2, 1, 1, 1, 3, 2, 1, 2, 4594235
2007   Wikis in Education (Sarah Guth) 1, 4, 2, 6, 4, 9, 3, 3, 7, 3, 6, 1082710584
2007   New Method Using Wikis and Forums to Evaluate Individual Contributions in Cooperative Work while Promoting Experiential Learning (Xavier de Pedro Puente) 1, 3, 4, 2, 1, 6, 2, 2, 1, 2, 7, 84138529
2012Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 1, 4, 2, 3, 6, 8, 7, 3, 6, 11, 6, 1244112358
2013    Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis (Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg) 3, 2, 4, 4, 10, 7, 3, 2, 5, 3, 6, 1222112211

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus, Wikipedia

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 48
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 6765481516102252371324322521563525716
2014201520162017