/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Collaborative Learning of Translation

The Case of TransWiki in Macao
Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari
Erstpublikation in: OpenSym ’14, August 27-29 2014, Berlin, Germany
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Michele NotariPedagogy has undergone a paradigm shift since the focus changed from uni-directional transmission to collaborative construction of knowledge. The social constructivist approach calls for pedagogy to facilitate interaction between learners involved in collaborative problem solving of real life tasks. This paper describes a wikibased implementation of this approach (TransWiki) in the learning of translation. The paper examines issues that arise both from the perspective of the learner/user and the pedagogue and discusses solutions supported by the customization of the wiki system. User surveys and a case study indicate that the platform for collaboration is generally well received, but there is marked ambivalence with regard to the advantages of asynchronous collaboration through TransWiki over real-time face-to-face discussions. From the perspective of the instructor, the platform is seen as enabling scaffolding and providing a wealth of data that could inform pedagogy.
Von Hari Venkatesan, Robert P. Biuk-Aghai, Michele Notari im Text Collaborative Learning of Translation

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Brad Belbas, Carl Bereiter, Axel Bruns, Sharon Clark, Mary Cossarin, Beat Döbeli Honegger, Christine Greenhow, Sarah Guth, Sal Humphreys, Andreas Lund, Michele Notari, Xavier de Pedro Puente, Jim Rudolph, Marlene Scardamalia, Sonja Schär, Martin Schellenberg, Linda Schwartz, Ole Smordal

Begriffe
KB IB clear
Konstruktivismusconstructivism, Lernenlearning, Paradigmaparadigm, Wikiwiki, Wiki in educationWiki in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996CSCL (Timothy D. Koschmann) 4, 4, 2, 9, 10, 8, 2, 5, 6, 4, 7, 8955081096
2005  WikiSym 20059, 9, 9, 16, 13, 8, 6, 12, 8, 7, 12, 116962111635
2006WikiSym 20069, 9, 10, 16, 13, 10, 3, 11, 8, 5, 10, 94712291624
2007International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, Volume 22, 2, 1, 5, 3, 1, 2, 2, 2, 2, 4, 44334303
2007WikiSym 20079, 9, 7, 12, 9, 3, 2, 7, 8, 7, 9, 63114661241
2012Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) 5, 5, 9, 8, 7, 3, 4, 9, 2, 4, 5, 1137111674
2012   Technology enhanced collaborative learning in projects (Michele Notari) 7, 7, 8, 11, 10, 3, 3, 8, 3, 6, 12, 651296834
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994    Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 5, 5, 2, 12, 10, 3, 2, 3, 7, 3, 7, 748771432
2004    Educational Wikis (Linda Schwartz, Sharon Clark, Mary Cossarin, Jim Rudolph) 8, 5, 5, 5, 10, 20, 3, 5, 2, 6, 5, 617136927
2005    Wikis - a Rapidly Growing Phenomenon in the German-Speaking School Community (Beat Döbeli Honegger) 8, 8, 14, 14, 12, 4, 6, 11, 8, 4, 9, 122414121277
2005    Wikis in Teaching and Assessment (Axel Bruns, Sal Humphreys) 2, 2, 4, 7, 6, 3, 2, 1, 3, 1, 6, 43094788
2006   Is There a Space for the Teacher in a Wiki? (Andreas Lund, Ole Smordal) 2, 2, 2, 9, 5, 4, 2, 2, 4, 1, 4, 414174678
2007Using activity-oriented design methods to study collaborative knowledge-building in e-learning courses within higher education (Christine Greenhow, Brad Belbas) 1100
2007    Building Collaborative Capacities in Learners (Axel Bruns, Sal Humphreys) 4, 2, 2, 1, 6, 3, 1, 1, 3, 2, 5, 4494293
2007   Wikis in Education (Sarah Guth) 3, 3, 3, 11, 6, 2, 2, 3, 6, 1, 6, 86298685
2007   New Method Using Wikis and Forums to Evaluate Individual Contributions in Cooperative Work while Promoting Experiential Learning (Xavier de Pedro Puente) 7, 7, 2, 4, 1, 1, 2, 1, 4, 1, 6, 63146694
2012Wiki: an Archetypical Tool for Collaborative Learning in the Digital Age (Michele Notari, Beat Döbeli Honegger) 3, 3, 11, 12, 11, 5, 4, 7, 4, 2, 4, 53415470
2013    Empowering formative assessment using embedded Web Widgets in Wikis (Michele Notari, Sonja Schär, Martin Schellenberg) 6, 1, 1, 3, 5, 6, 2, 2, 2, 5, 7, 61216294

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Behaviorismus, Wikipedia

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.