/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Synthesis of Recent Literature on Educational Technologies in Medical Curricula

Tiffany A. Koszalka, John W. Epling M.D., Jennifer Lynn Reece-Barnes
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyA recent call for medical school reform in the USA has sparked a renewed interest in the use of educational technologies to help enhance and standardize the complex medical curriculum. Medical school goals focus on preparing medical students to be physicians who connect multiple knowledge bases to clinical experiences, develop professional competencies, and continually self-assess knowledge and learning needs. Educational technology has been suggested as a critical factor in meeting these goals. Although there is a growing presence of technologies in medical schools, recent educational technology studies in medical education outlets overwhelmingly appear to be solo pilot efforts that are evaluative in nature and primarily describe uses and perceived value of technology. Few report widely studied technology phenomena and produce evidence-based results powerful enough to support uses of technology to inform curricular reform. Medical education scholars have suggested that more interdisciplinary and rigorous empirical studies are required to determine how educational technologies may enhance the efficiency and quality of medical curricula. This chapter describes the evolving process of educating physicians and provides a synthesis of recent themes in the medical school educational technology literature covering areas of adoption of educational technology innovations, technology support structures, design and development challenges, and recent research. Conclusions suggest future research that by nature is collaborative, interdisciplinary, multi-institutional, and aligns with curriculum enhancement themes.
Von Tiffany A. Koszalka, John W. Epling M.D., Jennifer Lynn Reece-Barnes im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Synthesis of Recent Literature on Educational Technologies in Medical Curricula

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Synthesis of Recent Literature on Educational Technologies in Medical Curricula: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 266 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.