/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

How the ICT development level and usage influence student achievement in reading, mathematics, and science

Maxim Skryabin, JingJing Zhang, Luman Liu, Danhui Zhang
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 85, July 2015, Pages 49-58
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The main purpose of this study is to investigate how national ICT development level and individual ICT usage will influence achievements in reading, mathematics, and science for 4th and 8th grade school students. Large-scale international databases, including TIMSS 2011, PIRLS 2011, and PISA 2012, were employed in the current study. Hierarchical linear models (HLM) were applied to examine both country- and individual-level variables. According to the findings of this study, the national ICT development level is a significant positive predictor for individual academic performance in all three subjects for both 4th grade and 8th grade students, while the national economic development level was controlled for. Such finding indicates a similar trend of the ICT influences for both groups, although there exists a difference in terms of the extent of the relationships. In addition, individual-level ICT use is a significant predictor, even if students' gender and socioeconomic status are controlled for; however, its influence is mixed across different student groups and subjects depending on the ICT usage type.
Von Maxim Skryabin, JingJing Zhang, Luman Liu, Danhui Zhang im Text How the ICT development level and usage influence student achievement in reading, mathematics, and science (2015)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Ronald E. Anderson, Margaret J. Cox, Thomas Fuchs, Chen-Lin Kulik, James A. Kulik, Marc Prensky, Nicky Rogge, Kristof De Witte, Ludger Wößmann

Fragen
KB IB clear
Was bringt Computereinsatz in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
PISA-StudienPISA studies
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 5, 10, 2, 4, 7, 2, 5, 3, 8, 5, 4, 11115232111165
2011  local  The Digital Divide (Mark Bauerlein) 5, 9, 1, 2, 6, 2, 4, 2, 5, 5, 3, 91824692196
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1991 Effectiveness of Computer-Based Instruction (James A. Kulik, Chen-Lin Kulik) 2, 3, 1, 8, 1, 1, 4, 2, 6, 3, 2, 829081074
2001 local web  Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 13, 4, 15, 6, 11, 1, 1, 2, 11, 7, 2, 1214110124516
2004 local web  Computers and Student Learning (Thomas Fuchs, Ludger Wößmann) 5, 16, 1, 11, 16, 1, 4, 1, 5, 3, 4, 7251072200
2009 local web  Implications of the Information and Knowledge Society for Education (Ronald E. Anderson) 4, 9, 2, 4, 8, 1, 2, 4, 7, 4, 1, 9899477
2009 local web  Researching IT in Education (Margaret J. Cox) 8, 10, 1, 3, 10, 1, 6, 1, 7, 4, 5, 6626272
2014 local web  Does ICT matter for effectiveness and efficiency in mathematics education? (Kristof De Witte, Nicky Rogge) 3, 2, 7, 7, 1, 2, 8, 2, 3, 2, 4, 5285318

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.