/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Multimedia Learning Environments Designed with Organizing Principles from Non-School Settings

Christina L. Allen
Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 465 bis 484), 1992
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer-Based Learning Environments and Problem Solving

Learning organized by participants in activities outside of schooling is often uncommonly successful. In this chapter, research is described from the MultiMedia Works after-school club for underserved middle-school students from a multicultural community. The design of the club is guided by results of studies of non-school learning from anthropology and sociolinguistics, which are integrated for the purpose of identifying organizing principles important for engaging and sustaining successful learning. The club is modelled on properties of successful learning, and its activities include the use of state-of-the-art computer tools designed to exploit special properties of multimedia representations that foster conversation, representation and socially-focused learning. I contrast the organization of learning in the club to that found in traditional classrooms, and to conceptions of learning found in current developmental psychology theory. I conclude with characterizations of the successful dimensions of the activity for learners and their implications for the design of learning environments.

Von Christina L. Allen im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text Multimedia Learning Environments Designed with Organizing Principles from Non-School Settings

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.