/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Programming in the wild

trends in youth computational participation in the online scratch community
Deborah A. Fields, Michael Giang, Yasmin B. Kafai
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE 2014 (Seite 2 bis 11), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerEine Analyse von 5000 Usern der Scratch-Programmierplattform Scratchr ergab vier Gruppen von Programmierern.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 01.04.2015
Yasmin B. KafaiMost research in primary and secondary computing education has focused on understanding learners within formal classroom communities, leaving aside the growing number of promising informal online programming communities where young learners contribute, comment, and collaborate on programs. In this paper, we examined trends in computational participation in Scratch, an online community with over 1 million registered youth designers primarily 11-18 years of age. Drawing on a random sample of 5,000 youth programmers and their activities over three months in early 2012, we examined the quantity of programming concepts used in projects in relation to level of participation, gender, and account age of Scratch programmers. Latent class analyses revealed four unique groups of programmers. While there was no significant link between level of online participation, ranging from low to high, and level of programming sophistication, the exception was a small group of highly engaged users who were most likely to use more complex programming concepts. Groups who only used few of the more sophisticated programming concepts, such as Booleans, variables and operators, were identified as Scratch users new to the site and girls. In the discussion we address the challenges of analyzing young learners’ programming in informal online communities and opportunities for designing more equitable computational participation.
Von Deborah A. Fields, Michael Giang, Yasmin B. Kafai im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Programming in the wild (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Sonja Baumer, Yochai Benkler, Matteo Bittanti, danah boyd, Amy Bruckman, Rachel Cody, Allan Fisher, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Chenglie Hu, Mizuko Ito, Yasmin B. Kafai, Caitlin Kelleher, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Jane Margolis, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Randy Pausch, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp

Begriffe
KB IB clear
CommunityCommunity, informal learninginformal learning, Programmierenprogramming, Scratch
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994    MOOSE Crossing (Amy Bruckman) 112600
1995    Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 1, 4, 2, 3, 4, 2, 3, 2, 3, 4, 8, 12233212120
2002     Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 1, 1, 2, 7, 4, 1, 1, 3, 5, 6, 8, 64124669
2006    The Wealth of Networks (Yochai Benkler) 1, 4, 2, 5, 2, 5, 3, 3, 5, 8, 5, 12402312456
2007  Creating a Science of Games3, 4, 4, 3, 4, 4, 2, 4, 4, 8, 5, 10223210458
2008    Living and Learning with New Media (Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) 2, 1, 1, 2, 4, 1, 2, 1, 2, 6, 5, 62216190
2010     Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out (Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) 5, 7, 4, 7, 4, 3, 4, 7, 6, 12, 9, 10163110310
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 7, 9, 4, 9, 8, 1, 7, 5, 7, 16, 11, 2035170201953
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2007    Using storytelling to motivate programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 1, 4, 6, 3, 4, 3, 5, 3, 7, 10, 1, 14101114452
2011   Computational thinking (Chenglie Hu) 1, 2, 2, 1, 2, 4, 1, 1, 2, 4, 2, 21252133

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
formal learning

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Programming in the wild: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 405 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-10-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1154
Verweise von diesem Konferenz-Paper 433
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 24175212123420234132235322526636
201520162017