/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Challenging the advanced first-year student's learning process through student presentations

Lisa C. Kaczmarczyk, Matthew R. Boutell, Mary Z. Last
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2007 (Seite 17 bis 26), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The decline in computing enrollments is a global concern that necessitates that every potentially successful computing student be targeted for support and development. The needs of technically experienced, highly capable first-term college students are unique, and no less challenging than the needs of their lesser-prepared peers. In order to attract advanced first-year students to further computing studies, we need to understand better how instruction can meet their needs. This paper reports the results of a study in which advanced first-term computing students were challenged to become in-depth researcher-learners and to teach the content they acquired to their peers. The results demonstrate that students and instructors alike perceive that the students made significant improvements in communication, presentation, and teaming skills and acquired deep content knowledge from their experience in the course. The data also show that students were extremely uncomfortable with the paradigm shift in their learning environment. These results suggest that anxiety-reducing changes are needed for the course, but that overall, the teacher-researcherlearner concept is very beneficial for increasing the understanding and learning of advanced first year computing students.

Von Lisa C. Kaczmarczyk, Matthew R. Boutell, Mary Z. Last im Konferenz-Band ICER 2007 im Text Challenging the advanced first-year student's learning process through student presentations (2007)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Challenging the advanced first-year student's learning process through student presentations: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 249 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.