/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Quality of peer assessment in CS1

John Hamer, Helen C. Purchase, Paul Denny, Andrew Luxton-Reilly
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 27 bis 36), 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

While popularity of peer assessment in Computer Science has increased in recent years, the validity of peer assessed marks remain a significant concern to instructors and source of anxiety to students. We report here on a large-scale study (1,500 students and 10,000 reviews) involving three introductory programming classes which recorded grades and feedback comments for both student and tutor reviews of novice programs. Using a paired analysis, we compare the quantitative marks given by students with those given by tutors, for both functional and non-functional aspects of the program. We also report on an analysis of the lexical sophistication of feedback comments.

We find good correlations that improve with student ability and experience, and that marks for functional aspects correlate more closely than those for non-functional aspects. Our lexical sophistication analysis suggests student feedback can be as good as or better than tutor feedback. We also observe that a policy of selecting tutors based on their previous peer assessment performance leads to a large improvement in tutor feedback.

Von John Hamer, Helen C. Purchase, Paul Denny, Andrew Luxton-Reilly im Konferenz-Band ICER 2009 im Text Quality of peer assessment in CS1 (2009)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Quality of peer assessment in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1368 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.