/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

An Intelligent Sketch-Based Educational Interface for Learning Complex Written East Asian Phonetic Symbols

Paul Taele, Tracy Hammond
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 129 bis 140), 2016 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Revolutionizing Education with Digital Ink

Literacy in written phonetic symbols for East Asian languages is important but challenging for novice language students with only English language fluency, but pedagogical approaches such as rote writing practice and written technique have successfully assisted students towards written mastery. Researchers and developers are also adapting these approaches into intelligent educational apps for students to exploit interactive computing technologies for learning written East Asian language phonetic symbols, whether they are full-time students in K12 or higher education enrolled in conventional classrooms or non-traditional students studying the subject as a passionate interest. However, related pen and touch educational computing apps for sketching practice of East Asian language phonetic symbols provide limited assessment and flexibility of students´ input and sketching style, while related recognition systems either focus more on expert users´ writing styles or cannot provide assessment for more complex phonetic symbols. In this article, we describe our preliminary work on an intelligent sketch-based educational interface developed specifically for assessing students´ sketched input of complex East Asian language phonetic symbols. The interface system relies on template matching from expert users´ sketched training data and various heuristics for assessing the visual structure and technical correctness of students´ more complex written phonetic symbols. From our evaluations of separate sketching data from both novice and expert writers, we were able to achieve reasonably robust performance for both visual structure and technical correctness of our workbook interface for complex written East Asian language phonetic symbols.

Von Paul Taele, Tracy Hammond im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink (2016) im Text An Intelligent Sketch-Based Educational Interface for Learning Complex Written East Asian Phonetic Symbols

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.