/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Revisiting and reframing use

Implications for the integration of ICT
Lorrae Ward, Judy M. Parr
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juni 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

This paper investigates the use of ICT by teachers in selected secondary schools. It considers both the extent and type of use and the factors that may influence such use through the statistical analysis of data from a 30-section survey containing 185 items. First, exploratory maximum-likelihood factor analysis was used to identify five distinct categories, or types of use. Second, path analyses assisted in determining ten antecedent factors which significantly impacted on use from a total of 16 factors considered. These factors were confirmed using scale analyses. Finally, a multivariate analysis of variance (MANOVA) was used to determine whether demographic/context variables were related both to use and to those factors directly influencing usage. Findings suggest a variety of types of professional development, as well as a range of infrastructural options, are needed to meet not only the varying needs of individual teachers, but also the varying ways in which ICT can be used. The implication is that the key outcomes for any professional development must be to increase teacher confidence in their ability to facilitate student learning with computers, along with the provision of stronger pedagogical motivation for teachers to integrate ICT.
Von Lorrae Ward, Judy M. Parr im Text Revisiting and reframing use

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Henry Becker, Larry Cuban, Lotte Grünbaum, Steffen Bohni Nielsen, Marianne Pedersen, E. M Rogers, Ed Smeets
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1962   Diffusion of Innovations (E. M Rogers) 4, 1, 4, 8, 2, 3, 6, 3, 7, 1, 5, 847118354
2001   Oversold and Underused (Larry Cuban) 1, 5, 2, 5, 3, 5, 2, 6, 6, 3, 4, 10557101221
2004    Study on Innovative Learning Environments in School Education (Lotte Grünbaum, Marianne Pedersen, Steffen Bohni Nielsen) 2, 3, 1, 2, 5, 3, 2, 3, 1, 2, 2, 82108358
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    How Are Teachers Using Computers in Instruction? (Henry Becker) 2100
2005    Does ICT contribute to powerful learning environments in primary education? (Ed Smeets) 3, 2, 3, 2, 1, 4, 4, 2, 3, 1, 2, 6596665

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Revisiting and reframing use: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 175 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 6
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 13
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 34
2017