/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computational Thinking Conceptions and Misconceptions

Progression of Preservice Teacher Thinking During Computer Science Lesson Planning
Olgun Sadik, Anne-Ottenbreit Leftwich, Hamid Nadiruzzaman
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 221 bis 238), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

This study examined 12 preservice teachers´ understanding of computational thinking while planning and implementing a computational thinking activity for fifth grade students. The preservice teachers were enrolled in an add-on computer education license that would certify them to teach computer courses in addition to their primary major area (11 elementary education majors, 1 secondary social studies education major). The preservice teachers were asked to develop a 2 h instructional project for fifth grade students to build on the computational thinking concepts learned during the 'Hour of Code” activity. Data was collected from preservice teachers´ initial proposals, two blog posts, video recordings of in-class discussions, instructional materials, final papers, and a long-term blog post 3 months after the intervention. Results showcased that the process of developing and implementing computational thinking instruction influenced preservice teachers´ understanding of computational thinking. The preservice teachers were able to provide basic definitions of computational thinking as a problem-solving strategy and emphasized that learning computational thinking does not require a computer. On the other hand, some preservice teachers had misconceptions about computational thinking, such as defining computational thinking as equal to algorithm design and suggesting trial and error as an approach to computational problem solving. We provide recommendations for teacher educators to use more directed activities to counteract potential misconceptions about computational thinking.

Von Olgun Sadik, Anne-Ottenbreit Leftwich, Hamid Nadiruzzaman im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Computational Thinking Conceptions and Misconceptions

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Marina Umaschi Bers , Louise P. Flannery , George H. L. Fletcher , Idit Harel , David H. Jonassen , Elizabeth R. Kazakoff , Jeff Kramer , James J. Lu , Seymour Papert , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Denkenthinking , Informatikcomputer science , LehrerInteacher , LehrerInnen-Bildungteacher training , notional machine , Ozobot , Problemlösefähigkeitproblem solving skills , Versuch und Irrtumtrial and error
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 4, 1, 8, 5, 1, 3, 4, 4, 8, 13, 2, 2 1274521544
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 14, 2, 3, 7, 4, 2, 4, 4, 6, 12, 7, 3 57113933
2000 local  Toward a Design Theory of Problem Solving (David H. Jonassen) 3, 14, 1, 4, 1, 5, 3, 1, 9, 7, 1, 1 162711650
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 18, 29, 4, 3 1862131248
2007 local web  Is Abstraction the Key to Computing? (Jeff Kramer) 1, 5, 7, 3, 3, 2, 4, 4, 4, 6, 5, 2 3142596
2009 local web  Thinking about computational thinking (James J. Lu, George H. L. Fletcher) 1, 4, 6, 1, 4, 5, 5, 2, 8, 5, 1, 3 693606
2014 local web  Computational thinking and tinkering (Marina Umaschi Bers, Louise P. Flannery, Elizabeth R. Kazakoff) 1, 5, 3, 3, 4, 2, 5, 4, 3, 7, 12, 2 14202557

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.