/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Technology Teacher Education

John Ritz
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 625 bis 627), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Technology EducationThis section of the Handbook of Technology Education focuses on Technology Teacher Education. Technology teachers are educated professionals who know the content and technical practices found within the vast discipline of technology. In addition to becoming familiar with the knowledge-base for understanding technological systems, teachers also need to be taught the nature of technology, the impacts of technology on individuals, society, and the environment, and plan for the integration of science, mathematics, social sciences, and humanities into technology education instruction. These abilities assist technology teachers in teaching and discussing with students the many ramifications of technology, including its uses and impacts. Technology teachers also need to be educated on methods of teaching and develop their abilities to teach technology knowledge and its related skills to all learners. Without technology teachers, people would have difficulty understanding how technological systems operate, thus not aiding societies to develop to more advanced levels (e.g., economically, socially, and politically). As new technologies emerge, it is the role of teachers and curriculum specialists to propose how to best to teach this knowledge to learners. Not only do technology teachers need to understand the vast systems of technology, they also need to understand pedagogy (teaching others) and how best to translate this knowledge (pedagogical content knowledge) to learners. Without technology education teachers, most school-aged learners will not develop proper perspectives about technology and will need to search on their own to understand, apply, and assess the intelligent use of these old and modern technologies.
Von John Ritz im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Technology Teacher Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Technology Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 61 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.