/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

K-12 Computer Science Education Across the U.S.

Hai Hong, Jennifer Wang, Sepehr Hejazi Moghadam
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and PerceptionOur multi-year national research study examines knowledge and perceptions of computer science (CS), disparities in access, and barriers to offering CS in the United States. The first year of the study surveyed 1,673 students, 1,685 parents, 1,013 teachers, 9,693 principals, and 1,865 superintendents, and the second year surveyed 1,672 students, 1,677 parents, 1,008 teachers, 9,244 principals, and 2,227 superintendents. We found that while large majorities of respondents from all groups continue to hold positive perceptions of computer science work as fun, exciting, and socially impactful, perceptions of who can do CS remained narrow. Despite support from large majorities in all groups for having CS in schools, few teachers or administrators strongly agree that CS is a top priority in their school or district, and principals report mixed support for CS from key stakeholders. Few principals and superintendents describe demand for CS from students and parents as high, while few parents and teachers report having specifically expressed support for CS education to school officials. Our paper also uncovers overall opportunities to learn CS in- and out-of-school. We see an increase in the percent of schools teaching computer programming/coding. Even if opportunities exist, students and parents may not know about them; just over half of students and teachers and 43 % of parents are aware of CS learning opportunities in the community, with slightly higher percentages of students and parents aware of online opportunities. Barriers to offering CS in schools remain largely unchanged from year one of the study, with principals continuing to cite a lack of teachers with the necessary skills and a prioritization of courses related to testing requirements as reasons why CS is not offered in their schools. To overcome such barriers, we discuss a potential opportunity for teachers to incorporate CS into existing school subjects.
Von Hai Hong, Jennifer Wang, Sepehr Hejazi Moghadam im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text K-12 Computer Science Education Across the U.S.

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW K-12 Computer Science Education Across the U.S.: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 126 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.