/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Choosing a Serious Game for the Classroom

An Adoption Model for Educators
Kae Novak, Rurik Nackerud
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 291 bis 308), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Serious Games and Edutainment Applications

Educators eager to integrate serious games into the curriculum, but who are not trained or funded for game development, must choose an off-the-shelf or online game. These educators face a special set of questions. Current instructional design models do not address how a educator should conduct formative evaluation prior to the integration of online serious games or off the shelf games that are not specifically designed for their course. A team comprised of educators developed and tested an approach on evaluation and implementation of commercial-off-the-shelf (COTS) video games. The RCIPR model consists of five components for initial adoption of a game. This adoption model for evaluating COTS harnesses the power of player and instructor evaluation to achieve a comprehensive grasp of the deep learning made possible by playing a well-chosen video game. Additionally it emphasizes researching the game, working with IT personnel, piloting the game and documentation.

Von Kae Novak, Rurik Nackerud im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text Choosing a Serious Game for the Classroom

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Evaluationevaluation, Lernenlearning, serious gamesserious games, World of Warcraft

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Choosing a Serious Game for the Classroom:An Adoption Model for Educators: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 646 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.