/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Response Justifications as Feedback in Clicker Activities

A Case Study on Student Performance and Calibration
Pantelis Papadopoulos, Antonis Natsis, Nikolaus Obwegeser
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The study examines the potential of short justifications in clicker activities. A total of 138 students answered individually eight multiple-choice questions in a clicker tool and provided short justifications for their responses, denoting also their confidence that their responses were correct. Next, students received classroom feedback and revised their initial answers and their level of confidence. Results showed that all students increased their performance during the revision phase. However, the group (n = 70) that received as feedback the percentage of students under each question choice along with the respective justifications increased its confidence significantly. Moreover, in this group, students’ final confidence levels and their actual performance were significantly positively correlated, suggesting accuracy between their perceived and actual performance (i.e., better calibration). On the contrary, the same was not observed for the group (n = 68) that received as feedback only the percentage information. This suggests that having access to justifications helps students in self-assessing their level of knowledge more accurately.
Von Pantelis Papadopoulos, Antonis Natsis, Nikolaus Obwegeser im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Response Justifications as Feedback in Clicker Activities

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.