/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Experiences of teachers in an online course on the PBL approach: the perception of the teacher's role in the digital age

Orit Avidov-Ungar, Dina Tsybulsky
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Our research traced significant learning experiences of teachers (n=55) studying in a teacher-training college for a Master's degree, in the attempt to understand how the learning experience in an online course on the PBL approach influenced their role-perceptions as teachers working in the digital age. Data was collected from 2014-2016, using: (1) a questionnaire gathering learners' personal and demographic details (n=55) and (2) reflective writings on the learners' learning experiences in the course (n=105). Data underwent qualitative-constructivist content analysis. Findings revealed four main aspects evident both in the personal experiences of the participating teachers and also in their consideration of the significance of those experiences for their role-perception as teachers in the digital era: namely, the personal, pedagogic, social and managerial-organisational aspects. The manner in which the PBL approach was learned online directly influenced the teachers' learning experiences and also influenced the shaping of their role-perceptions. Practical implications of the research relate to teachers' socialization in the digital age. The findings indicate that teachers should be given access to a learning experience combining online learning and teaching practice to allow them to form their role-perception as digital age teachers.
Von Orit Avidov-Ungar, Dina Tsybulsky im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Experiences of teachers in an online course on the PBL approach: the perception of the teacher's role in the digital age

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.