/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Taking full advantage of life in 21st century Canada: Developing the skills needed to be an active and responsible global digital citizen

Michel Leger, Takam Djambong, Manon LeBlanc, Viktor Freiman
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this project, we focused on young Canadians and their relationship with the global, interconnected and digital world around them. Our knowledge synthesis study aims to fill the lack of knowledge on the acquisition and development of digital citizenship skills among young people in this new and complex digital age that presents both new opportunities and challenges. We focused our efforts on the skills needed to be an active and responsible digital citizen in a global context. Mainly based on narrative synthesis (Popay, Roberts, Sowden et al., 2006), our systematic literature review focused on qualitative works as well as national framework policy document and case studies. Our review of the literature revealed some confusion in the terminology used to describe the concept of digital citizenship, pointing to the fact that digital citizenship is a still evolving concept. The studies resulting from our literature review seem to point to the fact that 21st century skills are not necessarily dependent on the acquisition of digital skills. In fact, digital skills can be considered as a component of 21st century skills and are likely to play an important role in the acquisition and development of other 21st century skills. All of these skills help to build global citizens, better able to thrive in an increasingly digital world.
Von Michel Leger, Takam Djambong, Manon LeBlanc, Viktor Freiman im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Taking full advantage of life in 21st century Canada: Developing the skills needed to be an active and responsible global digital citizen

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.