/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Still Relevant? Gagné’s Nine Events of Instruction in the Online World

Monica Surrency, Donna Barbie
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

An instructional designer and a professor of communication collaborated to develop an asynchronous, online course using Gagné’s nine events of instruction. Employing the course description and learning outcomes from the existing face-to-face course, collaborators used Gagné’s approach, in conjunction with the Backward Design approach to create a blueprint that might be useful in the development of other online courses. The purpose of this paper is to describe the implementation and illustrate the efficacy of activities and assessments created for each of Gagné’s approach in the development of the online Nonverbal Communication course. This paper also proposes a future research plan to determine the relevance of Gagné’s approach in a current online course by gathering students’ perspectives of those course activities, along with collecting and analyzing course assessments to ascertain how students performed within the framework of the nine events.
Von Monica Surrency, Donna Barbie im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Still Relevant? Gagné’s Nine Events of Instruction in the Online World

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.