/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Reducing Caribbean's Students' «Code-Phobia» with Programming in Scratch

Camille Berry, Marlon Walcott
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In the Caribbean, Information Technology (IT) students have generally performed poorly on the problem solving and programming areas of the Caribbean Secondary Education Certificate (CSEC) Examinations (CSEC Reports, 2015 & 2017) which may have resulted in a generalised phobia of programming careers. IT students' first introduction to coding is delayed until Grade 10 and they have limited time to demonstrate mastery in the high stakes CSEC examination. At this age, the proper steps to solving computer-based problems are not in place, yet students are expected to learn the syntax of a programming language and translate their solutions into a computer program. This puts them at a disadvantage for "completely new job types" (WEForum Report, 2016). Learning is easier when children perceive it as fun. Gamification is a popular methodology in education research (Rahman, Ahmad & Ashim, 2018). Additionally, play has been shown to increase students' IQ (Jamaica Gleaner, August 22, 2018). Therefore, a better approach is to expose children at an earlier age to coding through the user-friendly and fun programming language " Scratch. Studies have shown it to be useful in introducing children to the fundamentals of programming (Ortiz-Colon & Romo, 2016). This should help with developing their critical thinking skills while learning coding principles such as sequencing, algorithms and looping. This study will employ a multi-method approach using surveys, observations and interviews. The findings may be of benefit to policy and practice with regards to the teaching of coding at the CSEC level by reducing "code-phobia' and fostering "code-philia'.

Von Camille Berry, Marlon Walcott im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Reducing Caribbean's Students' «Code-Phobia» with Programming in Scratch (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
GamificationGamification, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Programmierenprogramming, Scratch

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Reducing Caribbean's Students' "Code-Phobia" with Programming in Scratch: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 569 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.