/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Too Much Technology (?)

Pre-service Teachers' Perceptions, Concerns, and Interest in CS Education
Jung Won Hur
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The purpose of this presentation is to report K-5 pre-service teachers' perceptions, concerns, and interest in computer science (CS) education. To help pre-service teachers prepare for the new Alabama technology Standards, CS education activities and resources were integrated into a stand-alone technology integration course. A total of 68 pre-service teachers majoring in early childhood and elementary education participated in the study. Before CS lessons, participants completed a pre-survey examining their perceptions and interest in teaching CS in their future classrooms. During classes, participants were introduced various CS resources including CS Unplugged, code.org, Ozobot, and Scratch. Participants were asked to create a story using Scratch and reflect on their programming experiences. A post-survey including questions similar to the pre-survey was distributed at the end of the course. The analysis of pre-survey presented that while participants shared positive views on teaching CS, they had concerns about too much emphasis on technology in K-5 classrooms. About 27% of participants disagreed with teaching CS in their future classrooms due to their concerns of excessive technology reliance. Over 36% of participants shared a lack of confidence in teaching CS before they learned CS lessons. The analysis of post-survey and reflections revealed that class activities helped participants develop positive perspectives on CS education and boost their confidence in teaching CS. While participants shared increased interest and confidence in teaching CS, the findings showed that only 17% of participants felt very confident in teaching CS, suggesting a need to provide additional trainings to help future teachers' CS teaching.

Von Jung Won Hur im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Too Much Technology (?) (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Fragen
KB IB clear
Wie ist das Bild/Image der Informatik?

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science , Ozobot

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Too Much Technology (?): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 493 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.