/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

An objective comparison of languages for teaching introductory programming

Linda Mannila, Michael de Raadt
Publikationsdatum:
Zu finden in: Coli Calling 2006, 2006
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit September 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

The question of which language to use in introductory programming has been cause for protracted debate, often based on emotive opinions. Several studies on the benefits of individual languages or comparisons between two languages have been conducted, but there is still a lack of objective data used to inform these comparisons. This paper presents a list of criteria based on design decisions used by prominent teaching-language creators. The criteria, once justified, are then used to compare eleven languages which are currently used in introductory programming courses. Recommendations are made on how these criteria can be used or adapted for different situations.

Von Linda Mannila, Michael de Raadt im Konferenz-Band Coli Calling 2006 im Text An objective comparison of languages for teaching introductory programming (2006)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Rick Decker, Jennifer L. Dyck, Said Hadjerrouit, Stuart Hirshfield, Linda Mannila, Richard E. Mayer, Mia Peltomäki, Tapio Salakoski, William Vilberg, Niklaus Wirth

Fragen
KB IB clear
Welche Programmiersprache eignet sich für die Schule?Which programming language is suitable for school?

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1988   Studying the Novice Programmer (Elliot Soloway, Jim Spohrer) 1, 2, 1, 6, 4, 2, 5, 11, 3, 3, 2, 248442135
1994Proceedings of the 25th SIGCSE Technical Symposium on Computer Science Education, 1994, Phoenix, Arizona, USA, March 10-12, 1994 (Robert Beck, Don Goelman) 1, 2, 1, 20, 1, 336281328
1999ITiCSE 1999 (Carl Erickson, Tadeusz Wilusz, Mats Daniels, Renée McCauley, Bill Z. Manaris) 1689911
2002  Software Pioneers Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Manfred Broy, Ernst Denert) 1, 1, 5, 1, 6, 4, 1, 4, 5, 2, 2, 1235012437
2006Computer Science Education 3/20061, 1, 1, 2, 1, 2, 1, 3, 1, 2, 1, 2592111
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1970The Programming Language Pascal (Niklaus Wirth) 4200
1986    Learning to program and learning to think: what's the connection? (Richard E. Mayer, Jennifer L. Dyck, William Vilberg) 2, 2, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 8, 3, 1, 4264109
1994    The top 10 reasons why object-oriented programming can't be taught in CS 1 (Rick Decker, Stuart Hirshfield) 2400
1999    A constructivist approach to object-oriented design and programming (Said Hadjerrouit) 1600
2006    What about a simple language? (Linda Mannila, Mia Peltomäki, Tapio Salakoski) 2200

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW An objective comparison of languages for teaching introductory programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 429 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.