Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum

Research and Practice
Aman Yadav, Phil Sands, Jon Good, Alex Lishinki
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Computer science education, including computational thinking, has received considerable attention over the last few years as more and more countries are expanding or starting efforts in the primary and secondary schools. In this chapter, we provide examples of computer science efforts in a number of countries, including the United States, and discuss how these efforts to increase the role of computing in schools gives us a unique opportunity to expand computing education research, which has significantly lagged the rapid growth of computer science. We have laid out directions for future research under two broad areas of teaching training and student learning. Specifically, we discuss potential research areas around knowledge teachers need to teach computing ideas and factors that influence students learning to program.
“The child programs the computer and, in doing so, both acquires a sense of mastery over a piece of the most modern and powerful technology and establishes an intimate contact with some of the deepest ideas from science, from mathematics, and from the art of intellectual model building” – Seymour Papert
Von Aman Yadav, Phil Sands, Jon Good, Alex Lishinki im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconDieses Kapitel  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Computer Science and Computational Thinking in the Curriculum: Research and Practice: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 288 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.