/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Information and Communication Technologies, and Learning Theories

Putting Pedagogy into Practice
Vanessa P. Dennen, Kerry J. Burner, Michelle L. Cates
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis chapter explores how learning theory relates to the use of information and communication technologies (ICT) in the K-12 classroom. Teachers need both pedagogical knowledge and technological knowledge, along with content knowledge, in order to support effective learning experiences for their students. Learning theories guide this pedagogical knowledge, providing support for which instructional strategies teachers might use. The three historically dominant learning theories – behaviorism, cognitivist, and constructivism – are briefly presented through vignettes that explore student and teacher ICT use. Basic tenets of each theory are briefly discussed along with examples of instructional strategies that reflect each theoretical approach to ICT use. A fourth theory, connectivism, which has yet to be fully accepted or embraced as a major learning theory but nonetheless represents a theoretical approach to learning via ICT-based networks, also is explored. With these theories in mind, this chapter notes that ICT are not always used in a manner that reflects sound or thoughtful pedagogical decisions; a teacher’s pedagogical choices may also be system-driven or technology-driven. As the chapter concludes, we share implications both for using ICT in a manner that is consistent with and fully supports learner development and for supporting teacher development of knowledge about learning theory along with the intersection of pedagogy and technology.
Von Vanessa P. Dennen, Kerry J. Burner, Michelle L. Cates im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Information and Communication Technologies, and Learning Theories

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Ainley, Julian Fraillon, Tim Friedman, Eveline Gebhardt, Wolfram Schulz

Begriffe
KB IB clear
Content KnowledgeContent Knowledge, Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge, Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2013 local web  International Computer and Information Literacy Study (Julian Fraillon, Wolfram Schulz, John Ainley) 9, 10, 10, 5, 16, 1, 3, 12, 1, 5, 3, 540195803
2014 local web  Preparing for Life in a Digital Age (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 2, 7, 5, 10, 4, 10, 1, 3, 7, 4, 6, 855548827

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.