/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Organizing Learning Environments for Relational Equity in New Digital Media

William R. Penuel, Daniela K. DiGiacomo
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis chapter theorizes the notion of relational equity in the context of new media-supported learning environments. Drawing upon examples from multiyear investigations into the social organization of learning activity in an elementary afterschool program in Colorado and an adolescent music and journalism production program in California, we outline an emerging framework for how to organize learning ecologies in ways that encourage more symmetrical relations among adults and youth across various lines of difference. In articulating design principles at the level of the technology tool, the social interaction, and the broader learning environment, this chapter offers empirically grounded insight for those interested in organizing learning opportunities with new digital media in expansive and equitable ways. Further, it makes visible how attention to (in)equity must not constrain itself to one place, space, or time – cognizant of the ways in which power operates through a multiplicity of relations and processes that serve largely to reproduce inequality in society. It is with this understanding of power that we foreground the ways that new educational technologies might reorganize social relations in educational practices in schools and the community, with careful attention to how such technologies might change the normative yet deeply entrenched relations of power and privilege that exist in contemporary societies.
Von William R. Penuel, Daniela K. DiGiacomo im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Organizing Learning Environments for Relational Equity in New Digital Media

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Meg Escudé, Margaret Honey, Paula Hooper, Henry Jenkins, David Kanter, Alvin Toffler, Shirin Vossoughi

Begriffe
KB IB clear
AgentCubes, design thinking
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1979  local  The Third Wave (Alvin Toffler) 9, 4, 9, 1, 3, 12, 3, 2, 2, 6, 5, 532665810
2006 local  Convergence Culture (Henry Jenkins) 2, 10, 4, 24, 2, 3, 10, 3, 4, 6, 3, 14931679
2013 local  Design, Make, Play (Margaret Honey, David Kanter) 10, 8, 4, 9, 1, 6, 6, 2, 3, 8, 3, 512135527
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local  Making Through the Lens of Culture and Power (Shirin Vossoughi, Paula Hooper, Meg Escudé) 41600

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
AgentSheets

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Organizing Learning Environments for Relational Equity in New Digital Media: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 233 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.