/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Researching Information Technology in Education: Meeting the Challenges of an Ever-Changing Environment

Margaret J. Cox
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis chapter considers the challenges which need to be addressed by those researching IT in education. Evidence from the first Edition of the handbook and many meta and individual studies published since 2008 reveal changing methodological approaches to address the increasing diversity of IT in continuously changing educational contexts. These include research methods to take account of the new knowledge and knowledge representations which are accessible through dynamic, mobile, and diverse computing technologies. The discourse uses Entwistle’s evaluation framework to help researchers identify the range of factors which have an impact on the quality of learning consequent to the use of educational innovations in formal and informal settings. Evidence from this review shows a shift from research involving using IT resources in formal classroom settings to research across contexts between school and home, computer-based learning devices to learning with personalized mobile devices. Based on the roles and interactions among researchers, policy makers, and practitioners, the chapter concludes with considering the scalability and sustainability of research methods and outcomes through recommending strategies which will consolidate research outcomes and underpin future policy and research decisions.
Von Margaret J. Cox im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Researching Information Technology in Education: Meeting the Challenges of an Ever-Changing Environment

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Ainley, G. Chia, Rhonda Christensen, Margaret J. Cox, Julian Fraillon, Tim Friedman, Eveline Gebhardt, B. Haßler, S. Hennessy, Nina Iten, Gerald Knezek, Marilyn Leask, Chee-Kit Looi, L. Major, Cathleen Norris, Norbert Pachler, Dominik Petko, Thomas C. Reeves, Wolfram Schulz, P. Seow, Elliot Soloway, Daner Sun, Joke Voogt, Lung-Hsiang Wong, Longkai Wu

Begriffe
KB IB clear
Informationstechnikinformation technology
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 5, 10, 2, 4, 7, 2, 5, 3, 8, 5, 4, 11115232111165
2013  local  Learning to Teach Using ICT in the Secondary School (Marilyn Leask, Norbert Pachler) 11, 4, 9, 1, 5, 7, 4, 1, 6, 2, 5, 91319778
2014 local web  Preparing for Life in a Digital Age (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 10, 4, 10, 1, 3, 7, 4, 6, 8, 3, 3, 855548841
2019 local web  Lernen mit digitalen Lernspielen im Unterricht (Nina Iten) 4, 4, 2, 4, 5, 2, 3, 3, 7, 3, 2, 82338382
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 local web  IT and Curriculum Processes (Joke Voogt) 5, 2, 5, 1, 1, 6, 3, 3, 3, 2, 1, 7547284
2009 local web  Self-Report Measures and Findings for Information Technology Attitudes and Competencies (Rhonda Christensen, Gerald Knezek) 7, 5, 3, 5, 1, 3, 6, 4, 6, 3, 3, 81218256
2009 local web  Researching IT in Education (Margaret J. Cox) 8, 10, 1, 3, 10, 1, 6, 1, 7, 4, 5, 6626272
2009 local web  Evaluation of the Design and Development of IT Tools in Education (Thomas C. Reeves) 4, 6, 2, 7, 1, 1, 5, 2, 4, 2, 2, 6326182
2014 local web  Implementing mobile learning curricula in a grade level (Chee-Kit Looi, Daner Sun, Longkai Wu, P. Seow, G. Chia, Lung-Hsiang Wong, Elliot Soloway, Cathleen Norris) 3, 10, 2, 7, 1, 2, 8, 6, 6, 4, 2, 52105556
2014 local web  Learning with serious games: is fun playing the game a predictor of learning success? (Nina Iten, Dominik Petko) 5, 10, 1, 3, 3, 2, 2, 1, 5, 7, 3, 72147461
2015 local web  Tablet use in schools (B. Haßler, L. Major, S. Hennessy) 3, 8, 6, 14, 2, 7, 10, 4, 5, 5, 2, 10122310428

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.