/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Looking Back, Moving Forward: Impact and Measurability of the Use of Educational Technology

Norbert Pachler, Keith Turvey
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Norbert PachlerIn this chapter, we carry out a critical review of the various historical analyses of the impact of technological interventions in education. The purpose is to analytically explore and learn from some of the methodological limitations and strengths of the approaches adopted to measure and capture the impact of educational technology. This retrospective examination is then used to explicate methodological design principles that can increase the use and value of research evidence regarding the impact of educational technology. Capturing and understanding the impact of digital technologies in and on learning is inherently problematic. It is exacerbated by the continually developing nature of digital technologies and their formal and informal boundary crossing. We posit methodological design principles that are sympathetic to the fact that evidence of the pedagogical application of digital technologies is both borne out of, and brought to bear in, complex and dynamic contexts that are mediated by, and impact upon, the various ways in which technologies are appropriated for educational purpose. The chapter concludes with a call for methodological perspectives that are not confined by paradigm, but are able to bridge and integrate research paradigms in order to respond to the complex sociocultural ecologies within which digital technologies are implicated.
Von Norbert Pachler, Keith Turvey im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Looking Back, Moving Forward: Impact and Measurability of the Use of Educational Technology

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Jay Cross, B. Haßler, S. Hennessy, Gerald Knezek, Agnes Kukulska-Hulme, Diana Laurillard, L. Major, Norbert Pachler, Bridget Somekh, Giasemi Vavoula, Joke Voogt
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006  local  Informal Learning (Jay Cross) 5, 7, 4, 1, 7, 1, 3, 3, 6, 2, 6, 74310971431
2007 Pedagogy and Learning with ICT (Bridget Somekh) 2, 1, 1, 3, 4, 1, 2, 4, 3, 4, 1, 6266354
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 5, 10, 2, 4, 7, 2, 5, 3, 8, 5, 4, 11115232111165
2009 Researching Mobile Learning (Giasemi Vavoula, Norbert Pachler, Agnes Kukulska-Hulme) 111300
2012  local  Teaching as a Design Science (Diana Laurillard) 3, 17, 1, 6, 5, 1, 5, 3, 6, 7, 4, 51085427
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 Research Methods in Mobile and Informal Learning (Norbert Pachler) 2300
2015 local web  Tablet use in schools (B. Haßler, L. Major, S. Hennessy) 3, 8, 6, 14, 2, 7, 10, 4, 5, 5, 2, 10122310428

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.