/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Palm Education Pioneers Program

Final Evaluation Report
Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Valerie Crawford, SRI International, Phil Vahey , local web 
Buchcover
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Palm Education Pioneers ProgramRecent years have seen increased interest in the use of handheld computers for K-12 education. At this time, however, schools that are adopting handheld computers are doing so without the benefit of systematic research on the effective uses of handheld computers in the classroom. The PalmTM Education Pioneer (PEP) program was created to remedy this situation. The goals of the PEP program were (1) to determine whether classroom teachers find handheld computers a useful educational tool, and (2) to aggregate the knowledge base of a large set of teachers using handheld computers in their classroom. This, the final report on the PEP program, is intended to provide information to those interested in the benefits and drawbacks of handheld computers in the classroom.
This report is based on data collected from the 102 Classroom Teacher Awards during the 2001-2002 academic year. All PEP awards were granted as part of a competitiveprogram. PEP awardees are talented, innovative teachers who collectively have integrated handheld technology into a wide range of instructional activities.
Von Valerie Crawford, SRI International, Phil Vahey Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Buch Palm Education Pioneers Program (2002)
Palm Education Pioneers ProgramThe primary aim of this report is to provide a research base that can be used by educators, researchers, and others interested in educational uses of handheld computers to make informed decisions about adoption and strategies for implementation. As 25 years of research on desktop computers has demonstrated, under the right conditions, technology can have a beneficial impact on teaching and learning. These conditions include appropriate resources, support, training, and time for teachers to experiment and plan. But in addition, to teach with technology creatively and effectively across the curriculum, teachers need a vision of the possibilities a technology offers. This report also aims to help educators understand the possibilities of handheld technology to transform teaching and learning. We offer a view into some of the PEP classrooms of 2001-2002, as well as a glimpse into the possible future of handheld technology in schools. Finally, this report draws on over 100 PEP teachers' full year of experience using handheld computers in the classroom to offer teachers specific strategies and pragmatic information that can guide adoption and classroom implementation of handheld technology.
Von Valerie Crawford, SRI International, Phil Vahey Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Buch Palm Education Pioneers Program (2002)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx, Cathleen Norris, Roy Pea, Jeremy Roschelle, Elliot Soloway

Fragen
KB IB clear
Was bringen Handhelds/PDAs in der Schule?
Was bringt Computereinsatz in der Schule?

Begriffe
KB IB clear
Concept MapConcept Map, Handheld / PDAHandheld, Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school, Internet in der Schuleinternet in school, Lernenlearning, Palm Pilot, Schuleschool, USA, UsabilityUsability
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2002 local  Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 7, 1, 10, 1, 12, 1, 4, 8, 3, 1, 1, 9455691775
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local web  Handheld Devices are Ready-at-Hand (Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx) 2, 6, 7, 11, 3, 16, 1, 5, 4, 2, 3, 2161721375
2002 local web  A walk on the WILD side (Jeremy Roschelle, Roy Pea) 6, 1, 10, 5, 10, 1, 4, 4, 1, 4, 2, 5161851338

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Konstruktivistischer Unterricht mit Laptops?

Eine Fallstudie zum Einfluss mobiler Computer auf die Methodik des Unterrichts

(Heike Schaumburg) (2002)  local web 
Buchcover
Buchcover

Palm Handheld Computers

A Complete Resource for Classroom Teachers

( Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt Michael Curtis, Cathleen Norris, David O Leary, Elliot Soloway, Bard Williams) (2002)  

iconExterne Links

Auf dem WWW Palm Education Pioneers Program Final Evaluation Report: Fulltext as PDF (lokal: PDF, 358 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.