b04601
On the internet
b00193
Mind over
Machine (1986)
b04601->b00193
b00561
What Computers
Can't Do (1979)
b00193->b00561
b00030
Die Macht der
Computer und
die Ohnmacht
der Vernunft
(1976)
b00193->b00030
b00029
Gödel, Escher,
Bach (1979)
b00193->b00029
b00030->b00561
b00029->b00030
b00005
What computers
still can't do
(1992)
b00005->b00561
b01682
On the
Internet (2001)
b01682->b00193
t30462
Making a Mind
Versus
Modeling the
Brain
t03306
Wissensmanagementsysteme
in Schulen
oder: wie
bringe ich
Ordnung ins
Chaos?
t03306->b00005
b02179
CSCL (1996)
t03306->b02179
b02179->b00193
b00151
Understanding
Computers and
Cognition
(1987)
b02179->b00151
b03560
Mind as Machine
b03560->b00193
b00062
The Second
Self (1984)
b03560->b00062
b03560->b00151
t26386
Epistemological
Pluralism:
Styles and
Voices Within
the Computer
Culture (1990)
b03560->t26386
b07999
Computation
and Human
Experience
(1997)
b03560->b07999
b00062->b00561
b00062->b00030
b00062->b00029
b00151->b00193
b00151->b00561
b00151->b00030
b00151->b00029
b00151->b00062
b00027
Geist, Hirn
und
Wissenschaft
(1984)
b00151->b00027
t26386->b00561
t26386->b00030
t26386->b00062
b07999->t30462
b07999->b00062
b07999->b00151
b00127
Die neue
Bildungskrise
(1982)
b00127->b00561
b00127->b00030
b00027->b00561
t00056
Künstliche
Intelligenz ?
t00056->b00561
t00056->b00062
t00056->b00151
t03439
Epistemological
pluralism and
the
revaluation of
the concrete
t03439->b00561
t03439->b00030
t03439->b00062
b01704
The Nurnberg
Funnel (1990)
b00327
Fake (1999)
t08804
Dimensions of
Authoring Aids
Intelligence
(1990)
t08804->b00193
b00061
Der mittlere
Weg der
Erkenntnis
(1991)
b00061->b00193
b00061->b00561
b00061->b00062
b00061->b00151
b00148
Sichtweisen
der Informatik
(1992)
b00148->b00193
b00148->b00561
b00148->b00030
b00148->b00151
t00879
Human
Questions in
Computer
Science
t00879->b00561
t00879->b00151
b01320
Lernen mit
Software
(1992)
b01320->b00193
t26095
Gestaltung
interaktiver
Systeme
t26095->b00561
t26095->b00151
b00891
Subjekt und
Selbstmodell
(1993)
b00891->b00193
b00891->b00561
b00891->b00027
b01317
Der
Hintergrund
des Wissens
(1993)
b01317->b00193
b01317->b00561
b01317->b00062
b01317->b00127
b01317->b00027
b03158
Ideen für den
Informatikunterricht
(1993)
b03158->b00561
b03158->b00030
b03158->b00029
b00010
Konstruktivistische
Modellbildung
in der
Informatik
(1994)
b00010->b00561
b00010->b00062
b00010->b00151
b00010->b00061
b00010->b00148
b00016
Shadows of the
mind (1994)
b00016->b00561
b00016->b00029
t27399
Von
'Futterprämien'
und kognitiven
Werkzeugen
t27399->b00193
b00066
Leben im Netz
(1995)
b00066->b00561
b00066->b00030
b00066->b00062
b01079
Neuronale
Netze und
Subjektivität
(1995)
b01079->b00193
b01079->b00062
b01079->b00151
b01079->b00148
b01318
Speaking Minds
(1995)
t04089
Neuronale
Konzepte der
Künstlichen
Intelligenz
Simulationen
mit Hilfe
einer
Tabellenkalkulation
(Hopfield-Netze).
(1995)
t04089->t30462
b00028
Lebensnetz
(1996)
b00028->b00193
b00028->b00030
b00028->b00151
b00028->b00061
b00139
Didaktik der
Informatik
(1996)
b00139->b00193
b00139->b00029
b00139->b00151
b00139->b00127
b00139->b00148
b00225
Grundlagen
hypermedialer
Lernsysteme
(1996)
b00225->b00561
b00225->b00030
b00225->b00151
b01057
Psychologie
des
technisierten
Alltags (1996)
b01057->b00193
b01057->b00030
b01057->b00062
b01057->b00151
t00650
Erfinden lernen
t00650->b00193
t00650->b00561
t00650->b00027
t00650->b01320
t00650->b01317
t24827
Historical
perspectives
on the
computing
curriculum
(report of the
ITiCSE 1997
working group
on historical
perspectives
in computing
education)
(1997)
t24827->b00193
t24827->b00151
t03230
Das
neurobiologische
Wahrnehmungsparadigma
t03230->b00005
t03230->b00061
b03538
Brain Children
(1998)
b03538->b00193
b03538->b00029
b03538->b00062
b04502
Der Computer
als
didaktisches
Medium (1998)
b04502->b00193
b04502->b00030
b04502->b00029
b04502->b00062
b04502->b00151
b04502->b00148
b04502->b01320
b04502->b00016
t06363
Handlungsstrategien
von
LehrerInnen
(1999)
t06363->b00193
t06363->b00561
t06363->b00027
t06363->b01320
t06363->b01317
t06363->b01318
t09449
Professionalisierung
im Dilemma
(1999)
t09449->b00193
t11716
There's No
Such Thing As
Reflection
(1999)
t11716->b00193
b00340
Könnerschaft
und implizites
Wissen (1999)
b00340->b00193
b00340->b00561
b00340->b00005
b00405
Understanding
Intelligence
(1999)
b00405->b00561
b00405->b00005
b00405->b00151
b00405->b00061
b00584
The Age of
Spiritual
Machines
(1999)
b00584->b00193
b00584->b00029
b00584->b00062
b00584->b00151
b01617
Wissensvermittlung
durch
computerbasierte
Lernumgebungen
(1999)
b01617->b00561
b01617->b00225
b06224
Philosophy and
Computing
(1999)
b06224->b00193
b06224->b00030
b06224->b00005
b06224->b00151
b06224->b00061
b06224->b00016
b04695
Understanding
Representation
in the
Cognitive
Sciences
(1999)
b04695->b00029
b04695->b00005
b04695->b00151
b01074
Das
Affenpuzzle
(2000)
b01074->b00561
b01074->b00029
b01074->b00027
t27276
Integration
von implizitem
und explizitem
Kompetenzerwerb
durch
netzbasiertes
Lernen
t27276->b00193
t27276->b00225
b01218
Multimediale
und
telemediale
Lernumgebungen
(2001)
b01218->b00193
b00763
Computermacht
und
Gesellschaft
(2001)
b00763->b00030
b00763->b00029
b00763->b00062
b01113
Die virtuelle
Triade (2002)
b01113->b00561
b01113->b00062
b01113->b00066
t07181
Collaboratively
filtering
learning
objects
t07181->b00561
t07181->b00005
t01600
Einleitung
t01600->b00561
t16232
Learning and
Teaching
Programming
(2003)
t16232->b00193
b01444
Zur
wissenschaftlichen
Fundierung der
Schulinformatik
(2003)
b01444->b00193
b01444->b00561
b01444->b00030
b01444->b00151
b01444->b00225
b01444->b00763
t02359
Didaktik,
E-Learning-Strategien,
Softwarewerkzeuge
und Standards
t02359->b00193
t02359->b01320
t02359->b01317
b02359
Didaktik der
Informatik
(2005)
b02359->b00193
b02359->b00030
b02359->b00148
b02359->t00879
b02359->b01320
b02359->b00139
b02359->b00763
b02359->b01444
b02455
Lehrkompetenz
für
eLearning-Innovationen
in der
Hochschule
(2005)
b02455->b00193
b02455->b01218
b07987
In Dialogue
with Reggio
Emilia (2006)
b07987->b00193
b07987->b00061
b03069
Pädagogischer
Mehrwert und
Implementierung
von Notebooks
an der
Hochschule
(2007)
b03069->b00193
b03069->b02179
b03069->b01320
b03069->b00225
b03069->b01218
b03069->t02359
b03813
Rethinking
Pedagogy for a
Digital Age
(2007)
b03813->b00193
b04526
The Allure of
Machinic Life
(2008)
b04526->t30462
b04526->b07999
t10530
Internet
Technologies
and Language
Teacher
Education
t10530->b00193
t10202
Auf dem Weg zu
Expertise beim
Unterrichten
(2009)
t10202->b00193
t10202->b00340
b07327
Philosophy of
Technology and
Engineering
Sciences
(2009)
b07327->b00193
b07327->t30462
b04254
Learning to
Solve Problems
(2010)
b04254->b00193
b04373
Teaching
Thinking
Skills (2010)
b04373->b00193
b04485
Enaction,
Embodiment,
Evolutionary
Robotics
(2010)
b04485->b00561
b04485->b00061
b04537
Governing
Through
Technology
(2011)
b04537->b00193
b05658
Education and
Technology
(2011)
b05658->b04601
b05658->b01682
b05658->b02179
b04411
Alone together
(2011)
b04411->b00193
b04411->t30462
b04411->b00062
b04411->b00066
b04522
The Philosophy
of Software
(2011)
b04522->b01682
b04896
Innovation
macht Schule
(2012)
b04896->b00193
b04896->b01317
b05325
Lehren, Lernen
und
Fachdidaktik
(2012)
b05325->b00193
b05325->b00030
b05325->b00225
b06185
Foundations of
Educational
Technology
(2012)
b06185->b00193
b06748
Visual Program
Simulation in
Introductory
Programming
Education
(2012)
b06748->b00193
b06748->t16232
b05072
Die stille
Revolution
(2012)
b05072->b00561
b06211
Cybersemiotics
(2013)
b06211->b00193
b06211->b00151
b05929
Revolutionizing
Arts Education
in K-12
Classrooms
through
Technological
Integration
(2015)
b05929->b00193
b05929->b07987
b06378
Machines of
Loving Grace
(2015)
b06378->b00029
b06378->b00151
b06074
Informatische
Schlüsselkompetenzen
(2015)
b06074->b04601
b06074->b00005
b06114
The Future of
the
Professions
(2016)
b06114->b00193
b06114->b04411
t25288
Contextualized
Teaching in
the Lower
Secondary
EducationLong-term
Evaluation of
a CS Course
from Grade 6
to 10 (2016)
t25288->b00193
b06309
Lernwirksame
Unterrichtsbesprechungen
im Praktikum
(2016)
b06309->b00193
b06356
Digitales
Wissen. Daten
und
Überwachung
(2016)
b06356->b00561
b06356->b00066
b06356->b04411
b06356->b05072
b07636
Common Sense,
the Turing
Test, and the
Quest for Real
AI (2017)
b07636->b00193
t19508
Remaining
Trouble Spots
with
Computational
Thinking
(2017)
t19508->b04601
t19508->b01682
t20233
Technical
Vocational
Education:
From Dualistic
to Pluralistic
Thinking
t20233->b00193
b07836
Art education
in the
post-digital
era (2018)
b07836->b00005
b07836->b01682
b07836->b00062
b07836->b04411
b07836->b04522
b07861
AI Ethics
(2020)
b07861->b00561
b07861->b04411
b07384
Engines of
Order (2020)
b07384->b04601
b07384->b00062
b07384->t26386
b07384->b07999
b07384->b06224
b07384->b04522
b07384->b05072
b07342
Künstliche
Intelligenz
und der Sinn
des Lebens
(2020)
b07342->b00193
b07342->b00005
b07416
Handlungskompetenzen
prüfen (2020)
b07416->b00193
t27121
Berufseinstieg
von
Lehrerinnen
und Lehrern
t27121->b00193
t27417
Philosophie
der Digitalität
t27417->b01682
b07730
Klick (2021)
b07730->b00561
b07730->b03560
b08320
Digitalität
(2022)
b08320->t30462
b08320->t27417