/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Writing documents collaboratively in Higher education using Traditional vs. Wiki methodology

Qualitative results from a 2year project study
Xavier de Pedro Puente, Maria Rieradevall, Pilar López, Dolors Sant, Josep Piñol, Lluïsa Núñez, Miquel Llobera
Erstpublikation in: 4º Congreso Internacional de Docencia Universitaria e Innovación (IV CIDUI)
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Students currently have to invest much time doing group assignments, and it is expected that they will have to invest some more with the European credits system (ETCS). As they do not always take enough profit of their time working in group, we tried a new methodology of group work using a fairly new computer tool in teaching and learning environments, called Wiki (Cunningham 1998, Schneider 2004). After two years of use in the auspices of some projects related to innovation in teaching, we collected a list of advantages and disadvantages of the new methodology from the opinions of the teaching staff who had used it. Besides, we collected opinions from surveys to students using traditional methodology of group work and to others using Wiki methodology. Five main conclusions arose from the qualitative results of the experience:
  1. Teaching staff appraised in Wiki methodology the easiness and speed of access, version control, registry of who, when and what changed in each document, even if some minor disadvantages were also noted;
  2. Students from all subjects using Wiki methodology showed in surveys less negative comments than students with traditional methodology;
  3. Letting others to see or modify your work is worth, even when it's not finished and you fear that others read your "work in progress" which may be messy or with important gaps;
  4. The role of "Editor in chief" is very important and needed for higher final quality of the work produced, regardless of methodology followed. This task is apparently facilitated by Wiki methodology; and
  5. If some "good practice" recommendations are taken into account, there are higher chances that Wiki methodology increases the efficiency of writing documents cooperatively, respect to traditional methodology.
Von Xavier de Pedro Puente, Maria Rieradevall, Pilar López, Dolors Sant, Josep Piñol, Lluïsa Núñez, Miquel Llobera im Text Writing documents collaboratively in Higher education using Traditional vs. Wiki methodology (2006)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Miquel Llobera , Pilar López , Lluïsa Núñez , Xavier de Pedro Puente , Josep Piñol , Maria Rieradevall , Dolors Sant , Daniel Schneider

Aussagen
KB IB clear
Kollaboratives Schreiben kann Lernen förderncollaborative writing can facilitate learning

Begriffe
KB IB clear
Blended LearningBlended Learning , Bologna-Reform , E-Maile-mail , Kollaboratives Schreibencollaborative writing , RSSReally Simple Syndication , Schreibenwriting , Schreiben am Computerwriting with a computer , TikiWiki , Versionsverwaltungrevision control , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004 Dedicación temporal del alumnado a trabajos en grupo usando Wikis en entornos libres de aprendizaje colaborativo u Ofimática Web (Xavier de Pedro Puente) 2200
2004 Conception and implementation of rich pedagogical scenarios through collaborative portal sites (Daniel Schneider) 4000
2006 local web  Writing documents collaboratively in Higher education (II) (Xavier de Pedro Puente, Maria Rieradevall, Pilar López, Dolors Sant, Josep Piñol, Lluïsa Núñez, Miquel Llobera) 8, 1, 2, 3, 2, 1, 2, 4, 2, 7, 14, 1 241505

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schreiben von Hand, Weblogs

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.