/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Tablet PC Classroom

Erasing Borders, Stimulating Activity, Enhancing Communication
Judy Sneller
Erstpublikation in: 37th ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In fall 2006, South Dakota School of Mines & Technology launched a mandatory Tablet PC program for incoming students. As I prepared to teach my first alltablet class, my reaction was mixed. Although the idea was exciting, facing a sea of computers on each student desk meant leaving my comfort zone and testing new classroom methods. Would this new mix of technology and pedagogy really help students learn? Could I adapt my teaching style to such a classroom? This paper discusses my attempt to address these questions by developing a Tablet PC classroom built upon the dual foundation of DyKnow presentation and monitoring software and the WebCT course management system. My overall objective for this tablet project was to use the new technology tools offered by the Tablet PC-DyKnow-WebCT trio to enhance a teaching and learning pedagogy that had long served me well, namely, Chickering and Gamson’s classic “Seven Principles for Good Practice in Undergraduate Education.” More specifically, I wanted to create a Tablet PC classroom able to empower students with enhanced active learning skills and erase borders between them with improved communication.s bet
Von Judy Sneller im Text The Tablet PC Classroom (2007)

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Joel Backon, Dave A. Berque, Charlotte Cone, Claudia Dicken, Jan Hill, Terry James, Kimberle Koile, Sherri Latimer, Stephanie Moore, David Singer

Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, DyKnow, Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education, WebCT
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006   The Impact of Tablet PCs and Pen-based Technology on Education 2006 (Dave A. Berque, Jane Prey, Robert H. Reed) 1, 3, 7, 2, 4, 2, 8, 2, 4, 6, 7, 3 1110731301
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Tablet PC (Stephanie Moore, Claudia Dicken) 2, 1, 4, 11, 4, 3, 4, 4, 3, 8, 4, 2 162475
2006 local web  An Evaluation of a Broad Deployment of DyKnow Software to Support Note Taking and Interaction Using Pen-Based Computers (Dave A. Berque) 1, 1, 4, 1, 6, 2, 3, 3, 2, 8, 4, 5 165379
2006 Pushing Forty (Courses per Semester) (Dave A. Berque) 3, 1, 5, 4, 1, 3, 4, 4, 1, 8, 2, 5 165324
2006 Student Minds and Pen Technologies (Joel Backon) 11000
2006 The Calf Path (Terry James, Jan Hill, Charlotte Cone, Sherri Latimer) 3, 7, 1, 5, 1, 1, 2, 3, 7, 8, 3, 4 164591
2006 local web  Development of a Tablet-PC-based System to Increase Instructor-Student Classroom Interactions and Student Learning (Kimberle Koile, David Singer) 1, 1, 6, 2, 3, 3, 2, 6, 3, 7, 9, 2 242320

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Blackboard, OneNote

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.