/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar

Integrating content, pedagogy and technology
Erstpublikation in: Computers & Education (2007) , Volume: 49, Issue: 3, Publisher: Elsevier, Pages: 740-762
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Matthew J. KoehlerPunya MishraEffective technology integration for teaching subject matter requires knowledge not just of content, technology and pedagogy, but also of their relationship to each other. Building on Schulman's Schulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: foundations for a new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-22 concept of pedagogical content knowledge, we introduce a framework for conceptualizing Technological Pedagogical Content Knowledge-TPCK Mishra, P., Koehler, M.J., (in press). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record. We report the results of a semester-long investigation of the development of TPCK during a faculty development design seminar, whereby faculty members worked together with masters students to develop online courses. Quantitative discourse analysis of 15 weeks of field notes for two of the design teams show participants moved from considering technology, pedagogy and content as being independent constructs towards a richer conception that emphasized connections among the three knowledge bases. Our analyses suggests that developing TPCK is a multigenerational process, involving the development of deeper understandings of the complex web of relationships between content, pedagogy and technology and the contexts in which they function. Pedagogic, pragmatic, theoretical, and methodological contributions are discussed.
Von Matthew J. Koehler, Punya Mishra, K Yahya im Text Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar (2007)

iconDieser Text erwähnt ...

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.